Deze website gebruikt cookies. Accepteer de cookies als u alle functionaliteiten van deze website wilt gebruiken.

Fam. Broos-Seegers Baarle en omgeving en Geneaforum.org

Joannes van den Corput x Adriana Janssen ca 1645 Riel?

• geerdien krijnen
  • Onderwerp Auteur
Lees meer
17 nov 2005 16:40 #503 door geerdien krijnen
Joannes van den Corput x Adriana Janssen ca 1645 Riel? werd gestart door geerdien krijnen
Dag,

Joannes Jansen van de Corput x Adriana Adriani Janssen krijgen in Riel 5 kinderen (bron isis, DTB Goirle):
1 Joannes (ged 1665 Riel) get: Andries Jansen vd Corput en Claesken Claesen van Laar
2 Adriana (ged 1667 Goirle)
3 Petronella (ged 1669 Riel) get Adriaen Peters en Catharina Jansen vd Corput
4 Joanna (ged 1670 Riel) get Joannes Seger Gojers en Joanna Meijsen van der Vort
5 Cornelius (ged 1672 Riel) get Joannes vd Corput en Dimphna Nicolaes Joannis

Wie kent hun ouders? Groet, Geerdien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17 nov 2005 18:35 #505 door a_tiso
Hun huwelijk was in iedergeval in Alphen.
otr./tr. 10-11/15-11-1664
get. bij otr. Andreas Janssen vd Corput en Cornelius Huybrechts vd Corput; bij huw. idem.
Antonio Tiso.

Dag,

Joannes Jansen van de Corput x Adriana Adriani Janssen krijgen in Riel 5 kinderen (bron isis, DTB Goirle):
1 Joannes (ged 1665 Riel) get: Andries Jansen vd Corput en Claesken Claesen van Laar
4 Joanna (ged 1670 Riel) get Joannes Seger Gojers en Joanna Meijsen van der Vort

• geerdien krijnen
  • Onderwerp Auteur
Lees meer
17 nov 2005 21:37 #507 door geerdien krijnen
Beantwoord door geerdien krijnen in topic Joannes van den Corput x Adriana Janssen ca 1645 Riel?
Bedankt Antonio, dat had ik nog niet!
groet, Geerdien

Lees meer
20 juni 2006 09:30 #1639 door eaamdeswart
Beantwoord door eaamdeswart in topic Joannes van den Corput x Adriana Janssen ca 1645 Riel?
Jan Jan van den Corput en Adriana Adriaen Adriaensen (huwelijk 25/11/1664)worden genoemd in ORA 98f79-84 1665 en ORA 124 29/12/1667 Jan Jan Cornelis vanden Corput als man van Adriaentien Adriaen Adriaens Dit maakt Jan hoogstwaarschijnlijk een zoon van Jan Cornelis Adriaen van de Corput.
Adriana is een dochter van Adriaen Adriaens (Jan Joosten) en Cornelia Adriaen (Bartholomeus) vander Voort. Haar doop lijkt me 18/12/1635 te Alphen.
Hopelijk zijn je de uitwerkingen van schepenarchief te Hilvarenbeek op de website van Regionaal Historisch Centrum Tilburg bekend oa Schepen Hilvarenbeek 700 inventaris 72 akte 393 21/9/1707 erfdeling voor Jan van den Corput. Het rijke archief van Alphen geeft verdere voorouders van Adriana (zie bijv. website stadarchief Breda schepenbrieven).

Groet, Eddy

• geerdien krijnen
  • Onderwerp Auteur
Lees meer
20 juni 2006 20:58 #1647 door geerdien krijnen
Beantwoord door geerdien krijnen in topic Joannes van den Corput x Adriana Janssen ca 1645 Riel?
Dag Eddy,

bedankt voor de aanvullingen. Ik had al een vermoeden van de doop van Adriana, maar dat wordt nu door jou bevestigd. Ik ga zeker verder zoeken in de spullen van Hilvarenbeek en Breda. Blij mee!

groet, Geerdien

Lees meer
03 nov 2008 21:08 #6376 door janinh
Hi Geerdien,
vraag: waar heb jij de getuigen gevonden van de kinderen van dit echtpaar?

. de 2e dochter "Adriana Joannes vd Corput" ben ik aan het uitzoeken en ik kan alle help gebruiken :D

Hartelijk dank, Janin

• geerdien krijnen
  • Onderwerp Auteur
Lees meer
05 nov 2008 21:55 #6385 door geerdien krijnen
Janin,

via de site van RHC tilburg ( www.regionaalarchieftilburg.nl/i ... Itemid=361 )
zoeken in database - genealogie - zoeken op naam en dan Corput intypen. Voor Adriana kan je het beste haar geboortejaar intypen.

De dopen staan in:
01 doopboek 1639-1722 en trouwboek 1637-1652, 1660-1710 en 1718 (RK), Goirle

p31 is Joannes (02-10-1665),
p32 is Adriana (18-04-1667) oftewel 29r. Adriana staat denk ik helemaal onderaan rechts, ondersteboven en slecht leesbaar. Vreemd is dat aan het begin de doopregistratie iets staat van zoveel april, en aan het eind 1 juni 1670. De akte staat onder het jaartal 1668.
p34 is Petronella (13-03-1669) en zo verder.
Als het lukt voeg ik een kopie van de akte bij, maar dan omgekeerd.[attachment=0:227wdc97]<!-- ia0 -->corput voor janin.jpg<!-- ia0 -->[/attachment:227wdc97]

groet, Geerdien
Bijlagen:

Lees meer
06 nov 2008 23:59 #6392 door janinh
Hartelijk dank voor je informatie.
Jij hebt gelijk, de pagina met de informatie voor Adriana van de Corput is 'heel moeilijk' te lezen, bijna helemaal niet... Maar ik ben heel blij met de info :D .

Tot ziens, Janin

Lees meer
09 nov 2008 09:55 #6407 door jmmcremer
Beantwoord door jmmcremer in topic Joannes van den Corput x Adriana Janssen ca 1645 Riel?

Dag,

Lees meer
09 nov 2008 09:59 #6408 door jmmcremer
Beantwoord door jmmcremer in topic Joannes van den Corput x Adriana Janssen ca 1645 Riel?
Hallo,
Door de heer Frans Roelvink uit Breda werd ik geattendeerd op het feit dat er een boek bestaat over de familie van de Corput (Archief Breda)
Misschien kan je daar wat mee.

Gr. Jan

• Ger Klein
12 nov 2008 20:30 #6424 door Ger Klein
Beantwoord door Ger Klein in topic Joannes van den Corput x Adriana Janssen ca 1645 Riel?
Hallo,
ik heb dat boekje hier voor mij liggen en zal even overtypen wat er over Joannes en Adriana geschreven wordt.

Joannes Joannes van de Corput, otr. 10-11-1664, tr. 25-11-1664, get. Andreas Janssen vd Corput, en Cornelis Huijbrechts vd Corput.
Echtgenote is Adriana Adriaenssen Joannesse.
Uit dit huwelijk:
1. Johannes, ged. 02-10-1665 te Riel
2. Pieternella, ged. 13-03-1669 te Riel
3. Joanna, ged. 27-08-1670 te Riel, begr. ald. 09-06-1710
4. Cornelis, ged. 04-03-1672 te Riel
5. Catharina, ged. 07-04-1677 te Riel, get. Joannes Nicolai Janssen en Joanna Joannis van Heijst. Begr. 28-5-1694 te Riel.

Vr. gr.
Ger Klein

• geerdien krijnen
  • Onderwerp Auteur
Lees meer
14 nov 2008 18:39 #6428 door geerdien krijnen
Ger,

Dochter Adriana, gedoopt 1667, staat er blijkbaar niet in, maar als ik de slecht leesbare akte beter bekijk vind ik het volgende:
14 (11?) april ...
...izata est xxxxxxx (doorgestreept)Adriana filia Jo....
van Corput et Adriana Adriani conjugum
... (getuigen) Jo... van Al... (Alfen?) et Catarina ..ib..
1 juni 1670
Heeft iemand nog correcties of aanvullingen?

Vraag bu: staat er in het boek ook iets over de ouders van Joannes Jansen van de Corput?

De ouders van Adriana en een vermoeden over de ouders van Joannes heb ik via dit forum van eddy swart juni 2006:
"Jan Jan van den Corput en Adriana Adriaen Adriaensen (huwelijk 25/11/1664) worden genoemd in ORA 98f79-84 1665 en ORA 124 29/12/1667 Jan Jan Cornelis vanden Corput als man van Adriaentien Adriaen Adriaens. Dit maakt Jan hoogstwaarschijnlijk een zoon van Jan Cornelis Adriaen van de Corput. Adriana is een dochter van Adriaen Adriaens (Jan Joosten) en Cornelia Adriaen (Bartholomeus) vander Voort. Haar doop lijkt me 18/12/1635 te Alphen. Hopelijk zijn je de uitwerkingen van schepenarchief te Hilvarenbeek op de website van Regionaal Historisch Centrum Tilburg bekend oa Schepen Hilvarenbeek 700 inventaris 72 folio 393 21/9/1707 archief 1111 erfdeling voor Jan van den Corput: de onmondige kinderen van wijlen Willem Jan Goossens en wijlen Adriaantje Janse van de Corputh, Jan Janse van de Corputh, Jenneken Janse van de Corputh, allen kinderen en erfgenamen van wijlen Jan van de Corputh en Adriaantje Adriaensen. - Het rijke archief van Alphen geeft verdere voorouders van Adriana (zie bijv. website stadarchief Breda schepenbrieven)."

dag, Geerdien

Lees meer
17 nov 2008 04:25 #6439 door janinh
Hi,

In de schepenaktes van Poppel heb ik volgende vermelding gevonden:
GA Poppel 40 ongef 28/01/1702
Peeter Antonie Marttens
Marttien Antonie Marttens x Cornelie Adriaenssen van Giels: 2 kinderen (momboir=Jan Luyten, Toesiender= JAN JANSSEN VAN DE CORPUT
=erfgenamen Antonie Marttens

.Is dit dezelfde man, waar we de ouders van aan het zoeken zijn, in de vorige melding?
[de *tijd* en zijn *leeftijd* is correct]
maar ik kan hem niet van 'Riel/Goirle' in 'Poppel' plaatsen?

. tot nu toe heb ik geen fam relatie kunnen vinden waarom deze 2 mannen waren aangeduid als momboir en toesiender.(bijna alles in Ragebol gelezen en ook bhic.nl/index geprobeert...
Waren 'anderen mensen' aangeduid, voor hoelang, en wat mochten zij wel en niet doen?

. tips of waar ik nog kan zoeken, ben nieuwschierig waarom deze 2 mannen gekozen waren.

Alvast bedank, Janin

.

Lees meer
31 dec 2008 12:23 #6651 door jolanda
Hallo,

Misschien kun je met de volgende gegevens iets.

In 1628 is Peter Cornelis Corput samen met Jan Peter Cornelisz Vermetten voogd over de kinderen Sebertken en Pereytken dochters van Jan Jaspaers Janssens en Elisabeth Cornelis Adriaensen van den Corput.

Jolanda

onderzoek fam Embrechts Meer
FAM vermetten alphen en Riel

Tijd voor maken pagina: 0.121 seconden
Gemaakt door Kunena

Heilige Communie web
Eerste heilige communie op 19 mei 1966 in
de parochiekerk van Onze Lieve Vrouw
van Bijstand te Baarle-Nassau.