Deze website gebruikt cookies. Accepteer de cookies als u alle functionaliteiten van deze website wilt gebruiken.

Fam. Broos-Seegers Baarle en omgeving en Geneaforum.org

Huwelijk Cornelius Francis Kampers en Hendrica Maes

Lees meer
12 juli 2006 09:02 #1706 door scheping
Hoi,

Ik blijf een beetje hangen bij de familie Campers (Kampers) die vanuit Beerse vetrokken is naar Helmond. In Helmond hebben (Cornelius) Francis Campers/Kampers en Hendrica Maes een aantal kinderen gekregen. Een huwelijk kan ik echter niet vinden. Is er iemand die kan zien of dit huwelijk misschien in Beerse heeft plaatsgevonden?

Zo ja, dan zou ik daar graag wat informatie over hebben, natuurlijk sowieso graag de datum. Eventuele aanvullende gegevens, voor zover bekend, zouden natuurlijk ook welkom zijn.

Groeten,
Inge

PS Als ik een keer iets in Helmond / Noord-Brabant voor iemand kan opzoeken, dan laat het maar weten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 juli 2006 13:33 #1708 door Polleke1959
Beantwoord door Polleke1959 in topic Huwelijk Cornelius Francis Kampers en Hendrica Maes
Hallo Inge,
heb je nog een tijdsperiode?

groet Jan

Groet Jan aka Polleke
Genealogieen Broos Seegers regio Baarle.
Beheerder / initiatiefnemer geneaforum.org

Lees meer
12 juli 2006 15:14 #1710 door alfons
Beantwoord door alfons in topic Huwelijk Cornelius Francis Kampers en Hendrica Maes
hallo Jan

hieronder twee kinderen van
Vader : Cornelis Francis Kampers
Moeder: Hendrika Maas

Johanna Peternel Kampers 27-10-1819 Helmond
Jacoba Kampers 28-11-1832 Helmond

Bron:
BS-H Helmond 1811-1922

groete Alfons

Lees meer
12 juli 2006 17:56 #1713 door scheping
Beantwoord door scheping in topic Huwelijk Cornelius Francis Kampers en Hendrica Maes
Hoi,

Sorry, het was handiger geweest als ik die informatie er meteen bij had gezet. Ze hebben een hele rits kinderen gehad. De eerste die ik heb kunnen vinden is:

- Johanna Pieternel Kampers: gboren 27-10-1819, Helmond

Ik heb ook nog een kind gevonden dat in Helmond gestorven is, maar waarvoor ik nog geen doop/geboorte heb kunnen vinden. Mogelijk is dit het oudste kind:

- Peter (Petrus) Josephus Kampers: overleden 04-08-1826, Helmond

Bij het overlijden werd aangegeven dat dit kind 9 jaar oud was. Hij moet dus omstreeks 1817 geboren zijn. Waarschijnlijk heeft het door mij gezochte huwelijk dus in of voor 1817 plaatsgevonden (maar het is geen garantie).

Nu ik die even terugzoek zie ik overigens dat voor hem inderdaad geboorteplaats Turnhout is aangegeven. Nu werd in Helmond echter ook vaak Turnhout geschreven als mensen uit Beerse kwamen, dus het zou ook Beerse kunnen zijn geweest.

Mijn vermoeden dat de ouders waarschijnlijk in Belgie zijn getrouwd, wordt hiermee nog een keer versterkt.

In ieder geval vast bedankt voor de moeite.

Groeten,
Inge

Lees meer
13 aug 2006 20:18 #1859 door dieltje
Beantwoord door dieltje in topic Huwelijk Cornelius Francis Kampers en Hendrica Maes
Campers Cornelius Franciscus, (°) Beerse 11.03.1793
doopheffers: Cornelius Franciscus Campers en Adriana Janssens

ouders
Jacobus Campers , (°) Beerse 12.12.1745, + Beerse 12.05.1799
x Beerse 11.10.1791 met
Joanna Maria Verheyen (gegevens ontbreken)

grootouders
Adrianus Campers, (°) Beerse10.06.1705, + Beerse 28.04.1755
x ?? met Elisabeth Driesen (+ voor 1755)

overgrootouders
Adrianus Campers gegevens ontbreken
x Beerse 24.07.1704 met
Maria Hermans

gegevens parochieregisters Beerse van
De Vlierbes Beerse ( www.devlierbes.be )

Ludo Dierckx

Lees meer
20 aug 2006 12:02 #1887 door scheping
Beantwoord door scheping in topic Huwelijk Cornelius Francis Kampers en Hendrica Maes
Bedankt voor bovenstaande gegevens. Een aantal hiervan had ik al, maar met name een de overlijdens waren me nog onbekend. Daar ben ik al weer een stukje mee geholpen.

Helaas mis ik nog steeds het huwelijk van Cornelis Francis Kampers en Hendrika Maas, maar hopelijk kan ik binnenkort een keer naar het rijksarchief.

Van Johanna Maria Verheijen heb ik overigens wel eerder een keer vernomen dat ze van Vosselaar afkomstig zou zijn. Een doopdatum die weleens genoemd is, is 09-07-1760. Jammer genoeg werden daar geen ouders bij genoemd. Mocht iemand nog over deze informatie beschikken, dan zou die natuurlijk ook heel erg welkom zijn.

Groeten,
Inge

Lees meer
23 aug 2006 08:20 #1895 door dieltje
Beantwoord door dieltje in topic Huwelijk Cornelius Francis Kampers en Hendrica Maes
De doopdatum van 09.07.1760 te Vosselaar betreft een kind genaamd
Anna Maria Verheyden, doopheffers:Adrianus Verheijen en Anna Maria Proost
zij is de dochter van Cornelius Verheyden en Dymphna Proost
die voor de kerk gehuwd waren op 12.02.1760 te Vosselaar
Zij heeft nog een zus Joanna Maria Verheyden gedoopt op 24.10.1761 te Vosselaar met als doopheffers: Henricus Mertens en Anna Maria Van den Ackerveken

Ludo

Lees meer
23 aug 2006 16:22 #1897 door scheping
Bedankt voor de aanvullende informatie! Ik heb inmiddels van meneer Vic Bertels ook nog wat gegevens gekregen. Ik ga nu alles wat ik inmiddels heb verwerken, en verwacht deze week nog een overzichtje te kunnen bieden voor andere geinteresseerden. Wordt dus nog vervolgd. :D

Groeten,
Inge

Tijd voor maken pagina: 0.089 seconden
Gemaakt door Kunena

Heilige Communie web
Eerste heilige communie op 19 mei 1966 in
de parochiekerk van Onze Lieve Vrouw
van Bijstand te Baarle-Nassau.