Dielis Anna Maria
- alfons
- Onderwerp Auteur
groeten Alfons
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- rene
Ik heb ook nog gezocht bij Dieles, maar ook zonder resultaat.
Bron B.S. Arendonk.
Misschien heb je wat meer informatie???
- Polleke1959
-
heb je nog broers en zusters van Anna Maria.
Mijn boeken gaan maar tot 1808. Dus 1809 mis ik net.
Er zijn 3 paren die mogelijk in aanmerking komen.
Groet Jan
Groet Jan aka Polleke
Genealogieen Broos Seegers regio Baarle.
Beheerder / initiatiefnemer geneaforum.org
- alfons
- Onderwerp Auteur
Maria Dielis had zover ik weet drie kinderen
Henrica Dielis geboren 23/01/1838 Arendonk gehuwd 14/04/1858 Turnhout met GIJSElS Gerardus geboren 17/09/1829 Wortel
Josephus Dielis geboren 20/03/1841 Arendonk gehuwd 12/08/1871 Turnhout met Hens Anna Catherina geboren 26/10/1838 Arendonk
Henrius Dielis geboren 23/10/1845 Arendonk gehuwd 09/06/1871 Oud-turnhout met Breugelmans Sophia geboren 10/06/1840 Baelen
In haar overlijdens akte in Turnhout heb ik gevonden dat ze de dochter is van Helena Dielis
Groeten Alfons
- rene
Als Maria Dielis vier kinderen kreeg die allemaal Dielis heten dan lijkt het me dat Maria's man "Dielis" als geslachtsnaam had.
4 onwettige kinderen lijkt me wat veel.
Ook van de kinderen die jij noemt vind ik niets terug in de BS van Arendonk.
René
- alfons
- Onderwerp Auteur
Even een rechtzetting
Maria Dielis ze is geboren 29/10/1809 Arendonk op 28-03-1874 is ze van Oud-Turnhout naar Turnhout op het Stokt verhuisd In haar overlijdens akte 25/03/1876 te Turnhout heb ik gevonden dat ze de dochter is van Helena Dielis
Ze had zover ik weet drie kinderen
1- In de huwelijk akte 14/04/1858 Turnhout van Henrica Dielis staat dat ze geboren is op 23/01/1838 te Arendonk
2- In de huwelijk akte 12/08/1871 Turnhout van Josephus Dielis staat dat hij geboren is op 20/03/1841 te Arendonk
3- En bij Henrius Dielis heb ik in de overlijdens akte 09/10/1897 Turnhout gevonden dat hij geboren is 23/10/1845 te Arendonk
Deze gegevens komen uit de aktes van Turnhout
Groeten Alfons
- rene
Ik krijg het vermoeden dat kerkdorp Schoonbroek de oplossing kan brengen.
Als ik in de DTB boeken van Retie kijk, dan kom ik daar veelvuldig de naam Dielis tegen, soms met de vermelding ex Schoonbroek.
Toen wij (heemkunde kring Arendonk) vorig jaar op zoek waren naar "De achterste hoeve" uit Arendonk hebben we die gevonden in Schoonbroek...
Ik ben niet in het bezit van de B.S. van Retie maar denk dat het een goede tip is om eens in die richting te gaan zoeken.
succes,
René
- peet
Mijn betovergrootmoeder Maria Catharina Dielis is ook op het gehucht Schoonbroek geboren op 01-10-1820 (burgerlijk onder Turnhout) als dochter van Andreas Dielis en Anna Maria Hens. Ze was 2 maal gehuwd in 1842 (kerkelijk in St. Job Schoonbroek en burgerlijk in Turnhout) de 2de keer in 1848 in Arendonk. Haar vader Andreas was gedoopt in Retie maar haar grootvader Adrianus Dielis in Arendonk.
Het gehucht Schoonbroek ligt thans in Retie maar voor de gemeentefusies van 1977 op het grondgebied van de gemeentes Oud-Turnhout ( =Turnhout tot 1858), Arendonk en Retie. En ook enkele boerengehuchten van Kasterlee liggen vlakbij.
mvg,
Peet
Met vriendelijke groet,
Hubert Goetschalckx-Nees
aka Peet
Goetschalckx (Wortel, Rijkevorsel, Meer), Nees (Vosselaar, Wortel), Geens (Rijkevorsel, Brecht), Meyvis (Wortel) & alles naam Goetschalckx.
- alfons
- Onderwerp Auteur
Bedankt voor de inlichtingen
Als ik het goed begrijp moet ik gaan zoeken in Turnhout
Want het zijn gegevens die ik zoek van voor 1858 en als ik het daar niet vind in Oud-Turnhout
Groeten Alfons
- rudivdl
Ik heb ooit eens op het Rijksarchief in Antwerpen gemerkt dat er daar microfilms zijn van een dorp uit de buurt van Retie-Dessel dat omstreeks 1828 samengevoegd werd met Retie of Dessel of ???
Ik ken echter de naam van dat (kerk)dorp niet meer ! Blijkbaar zijn er in 1828/1829 meer fusies geweest ...
Misschien ook eens in die richting zoeken ?
- peet
niet echt, gegevens burgerlijke stand tot 1858 kunnen gevonden worden in Turnhout, Arendonk en Retie.alfons schreef : Hallo Rene en Peet
Als ik het goed begrijp moet ik gaan zoeken in Turnhout
Want het zijn gegevens die ik zoek van voor 1858 en als ik het daar niet vind in Oud-Turnhout
In 1858 is Oud-Turnhout ontstaan als zelfstandige gemeente met een eigen burgerlijke stand en moet je vanaf 1858 dus gaan zoeken in Oud-Turnhout, Arendonk en Retie.
Hopelijk ben ik nu wat duidelijker, niet mijn sterkste punt :oops:
mvg,
Peet
Met vriendelijke groet,
Hubert Goetschalckx-Nees
aka Peet
Goetschalckx (Wortel, Rijkevorsel, Meer), Nees (Vosselaar, Wortel), Geens (Rijkevorsel, Brecht), Meyvis (Wortel) & alles naam Goetschalckx.
- alfons
- Onderwerp Auteur
in Turnhout heb ik gezocht maar niets gevonden
dan zal het Arendonk en Retie worden voor te zoeken
groeten Alfons