Deze website gebruikt cookies. Accepteer de cookies als u alle functionaliteiten van deze website wilt gebruiken.

Fam. Broos-Seegers Baarle en omgeving en Geneaforum.org

Bruyninckx-Helsen

Lees meer
30 mei 2006 17:10 #1538 door xera
Bruyninckx-Helsen werd gestart door xera
Ik ben nu op zoek naar de ouders van mijn overgrootmoeder. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mijn overgrootmoeder heette Bruyninckx Maria Philomena. Ze is geboren in Arendonk 11/01/1913. Ze had nog 1 jongere zuster

Hoe heette haar vader? En haar moeder zou waarschijnlijk Helsen geheten hebben. Er zijn grote vermoedens dat haar moeder zou gestorven zijn toen Maria Philomena ongeveer 7 jaar was, dus rond 1920.

Groetjes,

Sandra

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30 mei 2006 17:48 #1539 door peet
Beantwoord door peet in topic Bruyninckx-Helsen
Hallo Sandra,

Omdat uw overgrootmoeder Bruyninckx Maria Philomena geboren is in 11/01/1913, dus minder dan 100 jaar geleden, zijn de aktes van de Burgerlijke Stand nog niet openbaar (tenzij mits toestemming van de vrederechter).
Heb je de gegevens van uw overgrootvader, dus de echtgenoot van Maria Bruyninckx en hun woonplaats, zoja dan is er een kans dat ik meer gegevens kan terugvinden.

mvg,

Peet

Met vriendelijke groet,
Hubert Goetschalckx-Nees
aka Peet

Goetschalckx (Wortel, Rijkevorsel, Meer), Nees (Vosselaar, Wortel), Geens (Rijkevorsel, Brecht), Meyvis (Wortel) & alles naam Goetschalckx.

Lees meer
30 mei 2006 20:12 #1540 door xera
Beantwoord door xera in topic Bruyninckx-Helsen
De echtgenoot van
Maria Philomena Bruyninckx (geboren 11/01/1913 Arendonk en gestorven 14/03/1996 Turnhout) was
Aerts Joannes Baptista (geboren 20/02/1905 te Weelde en gestorven 07/03/1988 te Turnhout)

Huwelijksdatum en plaats heb ik niet omdat dit inderdaad nog niet lang genoeg geleden is.

Zij hebben altijd in Ravels gewoond tot mijn overgrootvader gestorven is.

De familie van mijn overgrootvader heb ik allemaal al kunnen vinden in Ravels.

Groetjes,

Sandra

Lees meer
30 mei 2006 20:28 #1541 door peet
Sandra, donderdag of vrijdag ga ik trachten met deze gegevens de ouders van uw overgrootmoeder Bruyndonck terug te vinden, behalve natuurlijk indien het antwoord al sneller is gevonden via dit forum.
mvg,
Peet

Met vriendelijke groet,
Hubert Goetschalckx-Nees
aka Peet

Goetschalckx (Wortel, Rijkevorsel, Meer), Nees (Vosselaar, Wortel), Geens (Rijkevorsel, Brecht), Meyvis (Wortel) & alles naam Goetschalckx.

Lees meer
30 mei 2006 21:00 #1542 door xera
Hoi Peet,

Vind ik heel vriendelijk van u, en als ik nog even een kleine opmerking mag maken : Het is Bruyninckx en niet Bruyndonck :)

Lees meer
01 juni 2006 17:28 #1551 door peet
Hallo Sandra,

Heb volgende aanvullende gegevens gevonden:

De ouders van uw grootovermoeder waren Bruyninckx Jan Frans (soms ook Jan Baptist), sigarenmaker, ┬░Arendonk, 03.04.1886 en + Arendonk 09.01.1955 en van Helsen Maria Elisabeth.

Van Helsen Maria Elisabeth heb ik geen geboortegegevens, ze moet inderdaad vrij jong gestorven zijn tussen 1918 en 1926 zodat het vooropgestelde jaar 1920 best kan kloppen.

De vader van uw overgrootmoeder heeft steeds in Arendonk gewoond, aan de Voorheide alvast vanaf 1926 tot aan zijn overlijden.

De jongere zuster van uw overgrootmoeder : Bruyninckx Anna Maria Elisabeth ┬░Arendonk, 19.05.1918 en + te Arendonk 26.02.1956, ze was gehuwd met Jozef Van Hoppe ┬░1910 en + 1995), dit huwelijk is kinderloos gebleven.

Hopelijk kun je met deze gegevens verder zoeken en/of komt er reactie van medeforummers over de verdere voorouders.

Succes,
mvg,

Peet

Met vriendelijke groet,
Hubert Goetschalckx-Nees
aka Peet

Lees meer
01 juni 2006 17:39 #1552 door xera
Hoi Peet,

Je bent verschrikkelijk bedankt!!!!!

Groetjes,

Sandra

Moderators: rene
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden
Gemaakt door Kunena

Heilige Communie web
Eerste heilige communie op 19 mei 1966 in
de parochiekerk van Onze Lieve Vrouw
van Bijstand te Baarle-Nassau.