Deze website gebruikt cookies. Accepteer de cookies als u alle functionaliteiten van deze website wilt gebruiken.

Fam. Broos-Seegers Baarle en omgeving en Geneaforum.org

Maria Henrici (Gijssels)

Lees meer
09 sept 2006 08:56 #1989 door rongé eric
Maria Henrici (Gijssels) werd gestart door rongé eric
Hallo,

Ziehier de mij bekende gegevens over het echtpaar Baye(n)s (Bays) x Gijssels
Maria is van Baarle afkomstig, kent iemand haar ouders?
Verdere aanvullingen over Cornelius en kinderen ook welkom?
Ben ook vooral op zoek naar ouders van Jacobus Thomassen die gehuwd was met Maria Cornelis Bayens (vijfde kind)

Dank bij voorbaat,
met vriendelijke groeten,
Eric

Cornelius Wilhelmi Bayes, geboren in Weelde, gestorven in Weelde op 16 Februari 1638, zoon van Willem Bayes, gehuwd Maria Henrici op 7 Januari 1610 in Weelde.
Maria Henrici (Gijssels), geboren in Baarle, gestorven in Weelde op 9 Januari 1668.
7 kinderen:
1: Elisabeth Bayes, geboren in Weelde op 13 Maart 1611, gehuwd Jan De Roover.
2: Henricus Bayes, geboren in Weelde op 5 December 1612.
3: Cornelius Bayes, geboren in Weelde op 4 Oktober 1617.
4: Catharina Cornely Bayes, geboren in Weelde op 19 Maart 1620, gestorven in Weelde op 15 Maart 1664, gehuwd Georgius Michaelis Schrijvers (geboren in Antwerpen).
5: Maria Cornely Bayens, geboren in Weelde in Juli 1622, gestorven in Weelde op 25 Januari 1706, gehuwd op 20 Januari 1664 in Weelde met Jacobus Thomassen (Thomei) (ex Mierde, gestorven in Weelde op 30 December 1699).
6: Guilielmus Bayes, geboren in Weelde op 22 September 1628.
7: Adrianus Bayes, geboren in Weelde op 7 Maart 1632.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20 sept 2006 17:23 #2020 door margor
Beantwoord door margor in topic Maria Henrici (Gijssels)
Dag Eric,

Volgens de website van Eindhoven www.rhc-eindhoven.nl/ zijn alle gegevens van Hooge en Lage Mierde verwerkt in de digitale stamboom www.rhceindhoven.nl/stamkaarten/ ... ierde.html

Doop / Trouw / Begraafboeken
Hooge Mierde 1625-1810
Lage Mierde 1635 -1810

Zoals je kan zien begint deze periode pas vanaf 1625 voor Hooge Mierde en 1635 voor Lage Mierde.
Als Jacobus geboren is vóór deze periode zal je zijn geboorte/doop gegevens niet kunnen vinden.
Hier kan je uitgebreid zoeken eindhoven.digitalestamboom.nl/
Via rechterlijke en notariële archieven kan je misschien nog wat vinden van Jacobus, maar zeer waarschijnlijk géén geboorte en/of doopgegevens.

Met vriendelijke groeten
Maria Gorissen

Om mij privé te contacteren zie
users.telenet.be/liegeois/index.htm

Lees meer
20 sept 2006 20:45 #2024 door cyriel verbeek
Beantwoord door cyriel verbeek in topic Maria Henrici (Gijssels)
Beste Maria,

al enkele jaren wacht ik er op dat de DTB-gegevens van Hoge en Lage Mierde op de site van Eindhoven komen. Er staat nog steeds niets op. Sinds het archief van Hoge en Lage Mierde van Tilburg naar Eindhoven is gegaan en Tilburg haar DTB's van Hoge en Lage Mierde van haar site heeft gehaald valt er van Hoge en Lage Mierde niets meer te vinden op interset.

Lees meer
20 sept 2006 21:45 #2025 door margor
Beantwoord door margor in topic Maria Henrici (Gijssels)
Dag Cyriel,

Op volgende link eindhoven.digitalestamboom.nl/ vind ik toch gegevens van Hooge en Lage Mierde, alleen beginnen de DTB's pas vanaf 1625 voor Hooge en vanaf 1635 voor Lage Mierde.

met vriendelijke groeten
Maria Gorissen

ps: deze link www.rhc-eindhoven.nl/ werkt niet als je in de "digitale stamboom" op "zoek" klikt (er verschijnt een "fout" pagina). Ik heb deze week een email gestuurd naar de webmaster.

Om mij privé te contacteren zie
users.telenet.be/liegeois/index.htm

Lees meer
20 sept 2006 23:30 #2026 door cyriel verbeek
Beantwoord door cyriel verbeek in topic Maria Henrici (Gijssels)
Maria,

dank u wel; ik zag dat ik een zoekfunctie fout had ingesteld; dit moet zeer recent gebeurd zijn want zelfs op de site staat nog dat ze ingevoerd moeten worden en bij de site "digitale bronbewerkingen" zijn ze nog niet gemeld.

Lees meer
23 sept 2006 13:15 #2039 door scheping
Beantwoord door scheping in topic Maria Henrici (Gijssels)
Als ik komende week tijd heb, dan zal ik hier in Helmond de fiches van Hooge en Lage Mierde eens bekijken. Mogelijk gaan die verder terug dan wat er online te vinden is. Of anders weet men op het archief misschien nog wel te vertellen of voor die tijd kinderen bijvoorbeeld in een andere plaats gedoopt moesten worden omdat een eigen kerk ontbrak o.i.d.

Ik zal proberen hoe dan ook nog even iets te laten weten.

Groeten,
Inge

Tijd voor maken pagina: 0.087 seconden
Gemaakt door Kunena

Heilige Communie web
Eerste heilige communie op 19 mei 1966 in
de parochiekerk van Onze Lieve Vrouw
van Bijstand te Baarle-Nassau.