Cornelis MaijvisxCornelia De Jongh
- josé meyvisch
- Onderwerp Auteur
20 feb 2010 23:23 #7727
door josé meyvisch
steeds hengelend naar meyvis(ch)jes
Cornelis MaijvisxCornelia De Jongh werd gestart door josé meyvisch
Op 3 mei 1744 huwt Cornelis Franciscus Maijvis,Mayvis,Meijvis.... met Cornelia Nicolai De Jong(h) in Ginneken Bavel.Cornelis is geboren in Hoogstraten ca. 1720, vermoedelijke vader: Franciscus (doopheffer bij 2de kind en vermeld als patroniem in de naam van Cornelis). Moeder: Joanna????(doopheffer bij oudste kind)
Kan me iemand op het spoor brengen van Cornelis? Ouders? Grootouders?
Heel veel dank,
José
Kan me iemand op het spoor brengen van Cornelis? Ouders? Grootouders?
Heel veel dank,
José
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- margor
25 feb 2010 18:03 #7735
door margor
Om mij privé te contacteren zie
users.telenet.be/liegeois/index.htm
Beantwoord door margor in topic Cornelis MaijvisxCornelia De Jongh
José,
in Hoogstraten is maar één Cornelius gedoopt die in aanmerking kan komen:
Georgius Meyvis
x 7 januari 1716 Hoogstraten
Anna Cornelissen, †18 september 1783
3. Catharina, ~18 maart 1722 Hoogstraten
In uw gegevens op Geneanet heb je hem als Cornelius Josephus genoteerd maar in de klapper staat hij enkel met Cornelius vermeld !
gw2.geneanet.org/index.php3?b=josemeyvis...;n=maijvis+meijvisch
met vriendelijke groeten
Maria Gorissen
in Hoogstraten is maar één Cornelius gedoopt die in aanmerking kan komen:
Georgius Meyvis
x 7 januari 1716 Hoogstraten
Anna Cornelissen, †18 september 1783
-
1. Cornelia, ~27 september 1717 Hoogstraten
2.
3. Catharina, ~18 maart 1722 Hoogstraten
In uw gegevens op Geneanet heb je hem als Cornelius Josephus genoteerd maar in de klapper staat hij enkel met Cornelius vermeld !
gw2.geneanet.org/index.php3?b=josemeyvis...;n=maijvis+meijvisch
met vriendelijke groeten
Maria Gorissen
Om mij privé te contacteren zie
users.telenet.be/liegeois/index.htm
- josé meyvisch
- Onderwerp Auteur
25 feb 2010 22:30 #7738
door josé meyvisch
Beantwoord door josé meyvisch in topic Cornelis MaijvisxCornelia De Jongh
Dank U Maria, Intussen heb ik eveneens een foto van de originele akte waarin Cornelius als Cornelius Josephus staat vermeld. Hij is inderdaad de enige Cornelius die in aanmerking komt. Blijft de vraag: waarom wordt hij in Nederland steeds Cornelius Franciscus, Cornelius Franciscii of Cornelius Sus genoemd?
Mogen we aannemen dat het om dezelfde persoon gaat? Of werd Cornelius FRANCISCUS toch niet in Hoogstraten geboren, niettemin de vermelding op zijn Huwelijksakte met Cornelia Nicolai De Jong in 1744?
Nieuw vraagje: kent iemand de overlijdensdatum van Georgius Maijvis,Meijvis x Anna Cornelius. Ze komen geen van beiden voor op de geboorten der kinderen van Corneliusx Cornelia De Jong (wel een mogelijke zus van Cornelius:Cornelia Maijvos en een een mogelijke broer: Joannes Franciscus Maijvis.
Het is dus heel verleidelijk om Cornelius als zn/van Georgius x Anna Cornelius te beschouwen....
lieve groeten van José
Mogen we aannemen dat het om dezelfde persoon gaat? Of werd Cornelius FRANCISCUS toch niet in Hoogstraten geboren, niettemin de vermelding op zijn Huwelijksakte met Cornelia Nicolai De Jong in 1744?
Nieuw vraagje: kent iemand de overlijdensdatum van Georgius Maijvis,Meijvis x Anna Cornelius. Ze komen geen van beiden voor op de geboorten der kinderen van Corneliusx Cornelia De Jong (wel een mogelijke zus van Cornelius:Cornelia Maijvos en een een mogelijke broer: Joannes Franciscus Maijvis.
Het is dus heel verleidelijk om Cornelius als zn/van Georgius x Anna Cornelius te beschouwen....
lieve groeten van José
Tijd voor maken pagina: 0.140 seconden