Deze website gebruikt cookies. Accepteer de cookies als u alle functionaliteiten van deze website wilt gebruiken.

Fam. Broos-Seegers Baarle en omgeving en Geneaforum.org

familie van Maria Adriaen Wouter Botermans

• dirk houtepen
  • Onderwerp Auteur
Lees meer
18 mrt 2008 11:39 #4933 door dirk houtepen
familie van Maria Adriaen Wouter Botermans werd gestart door dirk houtepen
Uit het huwelijk van Adriaen Thomas Houtepen en Maria Adriaen Wouter Botermans zijn volgens mijn gegevens drie kinderen geboren, te weten
1. Joannes Adrianus, op 02-11-1655 te Rijen gedoopt als zoon van Adrianus Anthonis Houtepen en Maria Adrianus Wouter,
2. Thomas, op 02-09-1667 te Rijen gedoopt als zoon van Adrianus Thomae Houtepen en Maria Adriani, en
3. Joanna, gedoopt op 28-02-1670 te Rijen als dochter van Adrianus Thomae Houtepen en Maria Adriani.

De overlijdensdatum van de oudste zoon is mij niet bekend, maar hij komt kinderloos te overlijden, aangezien hij noch zijn afstammelingen participeren bij de verdeling van de nalatenschap van zijn grootouders.
Overigens lijkt mij de doopdatum niet correct!

Ook van Jenneken is die niet bekend maar zij leeft nog in 1701 en 1704 wanneer zij als doopgteuige optreed.

Wie weet er meer van (de ouders van) Maria Adriani Wouter (Botermans)?
Zij moet rond 1655 getrouwd zijn als de doopdatum van de oudste zoon correct zou zijn.
Voorts moet zij na 1700 overleden zijn, omdat zij als weduwe van Adriaen Thomas nog meewerkt aan een aantal overdrachten.

Alvast bedankt!

Dirk Houtepen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18 mrt 2008 11:40 #4934 door frans roelvink
Beantwoord door frans roelvink in topic familie van Maria Adriaen Wouter Botermans
Hallo Dirk,

Ik vraag me af, of het hier om een Botermans gaat.
Even naar de doopboeken van Rijen kijken.
In 1627 en 1629 worden te Rijen twee kinderen gedoopt van Wouter Botermans en Wilmke Peters van Goirle. Ze zijn in 1626 gehuwd.
Dat kan betekenen, dat Wouter rond 1600 of eerder is geboren.
Wouter Botermans zou een zoon kunnen zijn van een Adriaen Wouter Jans Botermans en een mij onbekende echtgenote.
Die Adriaen Wouter zou dan zeker voor 1570 geboren kunnen zijn.
Of die, naast een zoon Huijbert en de bovengenoemde Wouter ook nog een dochter Maria heeft gehad, weet ik niet.
In ieder geval, lijkt mij de door jou gezochte Maria geen dochter van de hiervoor genoemde Adriaen Wouter Botermans te zijn.
Van deze Adriaen Wouter zijn bij mij geen andere kinderen bekend.
Voornoemde Huijbert Botermans heeft volgens mijn gegevens een zoon Cornelis, gehuwd met Adriana Anthonis vd Corput, met nakomelingen in Gilze.
Het zou kunnen zijn, dat de door jou gezochte Maria Adriaen Wouter (Botermans) wel degelijk in dit plaatje past, maar ik heb daar te weinig gegevens over.

Groetjes

Frans

• c.j.broers
18 mrt 2008 11:41 #4935 door c.j.broers
Beantwoord door c.j.broers in topic familie van Maria Adriaen Wouter Botermans
Hallo Dirk,
Ik weet niet of dit een verbinding is, maar het sluit aan bij de reactie van Frans denk ik.

kees Broers

M : Adriaan Wouter Jan Botermans, Geboren/Born Ongev/About 1525, Gestorven/Died Ongev/About 1580 =>Codes==SchNr.4240==
Zoon van / Son of : Wouter Jan Wouter Botermans & Marie Adriaen Jacop Stevens

Huwt/Marr Ongev/About 1568

W : Anne Wijerick Gielis Meeus Brouwers, Geboren/Born Ongev/About 1530, Gestorven/Died Voor/Before 9 JAN 1571
Dochter van / Daughter of : Wierick Gielis Meeus {Brouwaerts} Brouwers & NN moeder -

M : Andere partners van de man / Other partners of the male ;
NN Berthelmeeusdr Cornelis Peters (*/+)

W : Andere partners van de vrouw / Other partners of the female ;
Aert Lenaert Jan Van Nerven (*/+)

• dirk houtepen
  • Onderwerp Auteur
Lees meer
18 mrt 2008 11:41 #4936 door dirk houtepen
Beantwoord door dirk houtepen in topic familie van Maria Adriaen Wouter Botermans
Bedankt Frans en Kees voor jullie reacties

Ik heb mij op een dwaalspoor laten brengen, waarschijnlijk door de index op de doopboeken, waar (nu blijkt ongefundeerd) namen zijn aangevuld met familienamen.

De vrouw van Adriaan Thomas wordt ook in geen enkele vestbrief met haar achternaam genoemd, maar alleen als de weduwe Adriaan Thomas Houtepen.

Aangezien Adriaan echter een paar maal als doopgetuige is opgetreden is er wellicht een (familie)verband tussen Maria Adriani en de navolgende personen:
op 04-09-1666 bij Cornelius, zoon van Antonius Cornelii Joannis Rubben en Adriana Adriani,
op 08-12-1668 bij Adriana, dochter van Paulus Henrici Vermolen en Joanna Adriani.

Zijn zij misschien zussen?

Dirk Houtepen

• dirk houtepen
  • Onderwerp Auteur
Lees meer
18 mrt 2008 11:41 #4937 door dirk houtepen
Beantwoord door dirk houtepen in topic familie van Maria Adriaen Wouter Botermans
Ik moet mijn eerder verzonden reactie op een punt corrigeren.

Maria Adriaan wordt in de vestbrieven namelijk wel met haar volledige achternamen vermeld, onder andere in:

SAB V671 f87v dd 20-02-1691: "Maeijken Adrens Wouters, moeder en testamentaire voogdesse over haere twee kinderen, met namen Thomas ende Jenneken Houtepen, daer vader aff was Adriaen Thomas Houtepen"

SAB V671 f97v dd 20-02-1691: "Maria Adrn Wouter Botermans, wed wijlen Adrn Houtepen"

SAB V672 f 105v dd 22-12-1700 : "Maeijken Adriaen Wouter Botermans, weduwe en testamentaire erffgen en boedelhoutster wijlen Adriaen Thomas Houtepen"

SAB V672 106v dd 22-10-1700: "Maeijken Adriaen Wouter Botermans, weduwe wijlen Adriaen Thomas Houtepen".

Dus toch maar doorzoeken naar verdere familie!

Groeten

Dirk Houtepen

Lees meer
02 mei 2008 23:29 #5763 door eaamdeswart
Beantwoord door eaamdeswart in topic familie van Maria Adriaen Wouter Botermans
Haar ouders: Adriaen Wouter Botermans en Jenneke Jan Tempelaers

Moderators: cbielok
Tijd voor maken pagina: 0.077 seconden
Gemaakt door Kunena

Heilige Communie web
Eerste heilige communie op 19 mei 1966 in
de parochiekerk van Onze Lieve Vrouw
van Bijstand te Baarle-Nassau.