Deze website gebruikt cookies. Accepteer de cookies als u alle functionaliteiten van deze website wilt gebruiken.

Fam. Broos-Seegers Baarle en omgeving en Geneaforum.org

Fam. Van der Vloet

Lees meer
18 mrt 2008 11:19 #4924 door tijn
Fam. Van der Vloet werd gestart door tijn
Hallo !

Wie kan mij meer info geven over de volgende personen ;

Frans van der Vloet (Alphen) huwt 19/4/1721 te Gilze Caat staps (Gilze)
Zij krijgen een zoon Nicolaus (jong overleden) waar ik de doopdatum niet van kan vinden in de Dtb's.

Kan iemand meer info geven over met name de fam Van der Vloet in Gilze ? Alle info is welkom ! Het kan zijn dat Frans ookwel als achternaam Kees of Keesen heeft.

mvg,

Tijn van der Vloet

Onderzoek naar de familie Van Der Vloet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03 jan 2013 14:10 #8570 door eaamdeswart
Beantwoord door eaamdeswart in topic Re: Fam. Van der Vloet
Tijn, tijdje geleden

In hoofdgeld Gilze Kerkhof (2800 i862 1693 vind ik Adriaan Fransen van der Vloet : i629 1695 vind ik weduwe Adriaan Franssen van der Vloet met 3 volwassen personen. Nog even verder gekeken: ook nog in 1705 en 1710 (i641). In 1715 (i646 en ook latere hoofdgeldlijsten)wordt er een Henrick van der Vloet genoemd op Kerkhof. ORA 2804 i154 noemt een Maria Adriaens van der Vloet Gilse die in 1727 een huis met 25 roeden hofs kerkstraat gilse achterlaat.

Ik vind kinderen Adriaen van der Vloet ook in Verpondingsregister (2800 i589 rond folio 52).

ORA 2804 i202 10/12/1738 geeft het Testament van Frans Nicolaes van den Vloet en Catharina Jacop Staps, langstlevende. Ik vind hen ook in hoofdgeld (i654 1726 noemt idd ook zoon Nicolaes) i658 1730, i 668 noemt Frans van der Vloet wed =? weduwnaar).

Veronderstelling, maar wellicht heeft Adriaan Frans 3 kinderen geboren rond 1670: Henrick, Maria, Nicolaas. Nicolaas heeft dan een zoon rond Frans uit 1700 die eerst huwt met Catharina Jacop Staps en vervolgens naar Alphen verhuisd?
Misschien geven details in de aktes hierboven en uit inventarissen daar omtrent meer bewijs en ik zou zeker eens de gemaallijsten nakijken (zie ook kaartenbakken in archief Tilburg).

Lees meer
11 apr 2013 16:48 #8665 door tijn
Beantwoord door tijn in topic Re: Fam. Van der Vloet
Beste,

Oeps, ik zie dit bericht nu pas....lang geleden dat ik hier gekeken heb.
Dank u voor deze informatie ! Ik zal het eens nazoeken !
Wat betreft uw veronderstelling. Het zou kunnen al denk ik dat er maar 2 kinderen waren. Ik heb verschillende documenten uit ca 1728 waar maar 2 kinderen van Adriaen worden gegeven.
Adriaen is zoon van Frans Aert Keesen uit Alphen. In de akten van 1728 wordt ook de rest van de familie beschreven. Er wordt melding gemaakt van 1 Frans van der Vloet. Waarschijnlijk met zekerheid Frans Claes van der Vloet, zoon van Claes Frans Aert van der Vloet.

Ben nu op zoek naar Jan Aert Frans Keesen/van der Vloet. Hij huwt in tilburg 1696 met Marij Peter de Becker uit Kasterlee. In Kasterlee worden 3 kinderen geboren en in Tilburg 2. In Kasterlee o.a. een Franciscus van der Vloet. Ik ben nog op zoek naar bevestiging.

Als ik meer informatie heb kunnen vinden in de akten die u mij nu hebt gegeven laat ik het via dit forum weten !! Bedankt !!

Mvg,

Tijn

Onderzoek naar de familie Van Der Vloet

Moderators: cbielok
Tijd voor maken pagina: 0.069 seconden
Gemaakt door Kunena

Heilige Communie web
Eerste heilige communie op 19 mei 1966 in
de parochiekerk van Onze Lieve Vrouw
van Bijstand te Baarle-Nassau.