Deze website gebruikt cookies. Accepteer de cookies als u alle functionaliteiten van deze website wilt gebruiken.

Fam. Broos-Seegers Baarle en omgeving en Geneaforum.org

Fam. Van der Vloet

Lees meer
12 okt 2005 12:47 #387 door tijn
Fam. Van der Vloet werd gestart door tijn
Hallo !

Ik ben op zoek naar de ouders van Franciscus van der Vloet.

Franciscus huwt op 5/2/1741 te Alphen met Maria van den houtgoir. In de Akte wordt vermeld dat Franciscus in Alphen geboren en woonachtig is.

Vermoedelijk wordt de fam. Van der Vloet ook keesen genoemd. Uit de Dtb's zijn er een aantal kanshebbers. Verder kan ik niets vinden in ORA's. Heeft iemand aanvullende info ? Overigens alle informatie mbt de fam. Van der Vloet en Keesen/Kees is zeer welkom !!

Mvg,

Tijn van der Vloet

Onderzoek naar de familie Van Der Vloet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25 feb 2007 15:54 #2655 door ton
Beantwoord door ton in topic Fam. Van der Vloet
Hallo

In de 17e eeuw huwt in Baarle een tante van een mijner directe voorouders met ene Laurentius van der Vloet. Een dochter Maria uit dit huwelijk woont rond 1670 in Alphen alwaar haar neef Gerard Verhiel (mijn voorouder) met zijn familie in haar huis of bij haar in huis woont.

Een oom van Gerard, Jaspar Verhiel, is jarenlang bevriend met ene Guillaume van der Vloet.

Misschien kun je hier iets mee.

groet

Lees meer
25 feb 2007 19:24 #2659 door geerdien krijnen
Beantwoord door geerdien krijnen in topic Fam. Van der Vloet
Dag,
Ik heb een Van der Vloet:

Petrus Bogaerts x Joanna van der Vloet, trouwen 14-10-1660 Hoogstraten, kinderen tussen 1663 en 1673 Hoogstraten. Doopgetuigen bij deze kinderen oa Joannes van der Vloet, Franciscus van der Vloet, Gertrudis van der Vloet, Catharina van der Vloet

Over Petrus Bogaerts x Jenneken van der Vloet heb ik op dit forum in feb06 van Margaretha nog de volgende informatie gekregen:
["HOOGSTRATEN, oude huizen en familie" deel II. Ik geloof dat deze boeken te raadplegen zijn in de heemkundige kring te Beerse en te Hoogstraten] blz 337 Tussen de huizen van Denis Aerts en Petrus Bogaerts lag in 1688 den Tinnenpot van Marinus de Roover ... Dit huis is thans bewoont door V. Huijsmans (winkel "De Welvaert"). / XCLII Daar naast het huysken toekomende ende bewoont wordende by Peeter Bogaerts, zeeldrayer. Peeter Bogaerts was driemaal gehuwd geweest. Eerst met Jenneke van der Vloet, daarna met Elisabeth van Campen en vervolgens met Josina Cornelis Janssen. Uit zijn eerdste huwelijk sproten: 1. Nicoales Bogaerts 2 Jacob Bogaerts 3 Jan Bogaerts 4 Maria Bogaerts, gehuwd met Adriaen Niclaessen en 5 Frans Bogaerts, die 7 October een borgbrief voor Antwerpen verkreeg (58/20). Nicoales Bogaerts kreeg 4 januari 1694 het <huys ende hof mette gronde opt Moleneynde, oist sHeerenstrate, suyt ende west Heeter van Huysen ende noort Denis Aerts (55/228 en 231) Het pand was belast met een jaarlijkse rente van 52 stuivers ten behoeve van het Gasthuis en 24 stuivers ten behoeve van de erfgenmaen van Clara Wachmans.

groet, Geerdien

Lees meer
26 feb 2007 10:01 #2666 door tijn
Beantwoord door tijn in topic Fam. Van der Vloet
Hallo !

Zo hoor je niets en dan ineens 2 antwoorden, leuk ! Ik heb zelf helaas nog steeds niet de voorouders gevonden maar ik vind het wel leuk dat mensen gaan meedenken !!

Als reactie op Ton;
Jij hebt het over de Fam. van der Vloet uit Baarle. De dochter Maria van der Vloet waar u het over heeft huwt 29-01-1670 te baarle met Cornelis Lippens, en krijgen, zover ik kan vinden, 2 kinderen te Alphen. Haar vader is Laureijs thomas Willem van der Vloet gehuwd met Anna Peter Cruyssaerts. Guillaume of Willem kan haar Opa zijn.
Ik heb een redelijk goed overzicht van deze FAm. , echter een connectie met 'onze' Franciscus van der Vloet kan ik (nog) niet leggen al blijft de mogelijkheid nog altijd bestaan !

Wat betreft de reactie van Geerdien;

Bedankt !! Deze kan ik niet plaatsen. Ik weet wel dat er in die tijd veel van der Vloet-en voorkomen in de regio Hoogstraten/ Zundert zoals op deze site te zien is home.scarlet.be/marcel.vervloet/ ('van der Vloet tot Vervloet'). Enige relatie is dus niet duidelijk maar misschien wel aanwezig.

Ik heb de makers van de website over 'van der Vloet tot Vervloet' aangeschreven en contact gehad met J. Vervloet. Zij doen al jaren lang onderzoek naar de familie naam, echter zij hebben ook geen antwoord.

Dhr. J. Vervloet heeft wel bevestigd dat de overige Van der Vloet-en uit Alphen inderdaad voor 1700 Keesen genoemd werden, hier heb ik bewijs voor. Verder is door hem niets in de Ora's van Alphen gevonden. Hij heet ook de hoofd en maalgelden te Alphen doorgenomen, hieruit komt naar voor dat er een Franciscus van der vloet genoemd wordt in 1718 samen bij de fam van Adriaen Moonen en Angela (hun kindern zijn Kinderen:
Cornelia 1700, Nicolaes 1702, Adriana 1704, Maria 1706, Johanna 1708, Helena 1711, Wilhelmus 1714)
Hierna wordt er een Franciscus van der Vloet genoemd vanaf 1725 tot 1735 met Peter Peter van Loon. De enige peter peter van loon die ik heb kunnen vinden is de zoon van Peter Albregt van loon en Maria Peter Peter Havermans.
Vanaf 1738 komt Franciscus van der vloet voor samen met de familie van zijn toekomstige vrouw maria van den houtgoir.

In het uitzoeken van de omliggende familie's heb ik geen enkele aanwijzing kunnen vinden die een relatia met zijn ouders legt. Franciscus zou goed ergens anders vandaan kunnen komen maar misschien ook gewoon uit Alphen.....

Ik sta voor een raadsel.....

Alle reacties/gedachten/theorien blijven welkom, overigens nav de getuige die voorkomen bij Cornelis (zoon van Franciscus en maria van den houtgoir) heb ik onder het kopje fam. Mutsaerts op dit forum nog een vraag open staan.

Bedankt en groeten,

Tijn

Onderzoek naar de familie Van Der Vloet

Lees meer
26 feb 2007 13:50 #2669 door ton
Beantwoord door ton in topic Fam. Van der Vloet
Hallo

Die Anna Cruyssaerts (zij huwde haar Laurentius in de kathedraal in Antwerpen) was een zus van Clara Cruyssaerts, de echtgenote van mijn voorvader die vorster in Baarle was. In wezen is deze van der Vloetlijn geen directe famile, maar mijn voorouders hebben veel met hen van doen gehad.

groet

Ton

Lees meer
29 dec 2007 10:01 #3386 door Polleke1959
Beantwoord door Polleke1959 in topic Fam. Van der Vloet
Hallo Tijn,
ik heb nog wat bij elkaar geraapt.
De eerste die ik heb toegevoegd: v.d. vloet BH.pdf : alle geboorten, huwelijken en overlijden Baarle-Hertog 1797-1910.

Twee is de gboorten Baarle-Nassau 1811-1935

De overige twee zijn kwartierstaten van 2 "v.d. Vloet"s

groet Jan

Groet Jan aka Polleke
Genealogieen Broos Seegers regio Baarle.
Beheerder / initiatiefnemer geneaforum.org

Tijd voor maken pagina: 0.095 seconden
Gemaakt door Kunena

Heilige Communie web
Eerste heilige communie op 19 mei 1966 in
de parochiekerk van Onze Lieve Vrouw
van Bijstand te Baarle-Nassau.