Deze website gebruikt cookies. Accepteer de cookies als u alle functionaliteiten van deze website wilt gebruiken.

Fam. Broos-Seegers Baarle en omgeving en Geneaforum.org

Adrianus Bartels VAN TULDER

Lees meer
06 sept 2005 15:45 #175 door eric loos
Adrianus Bartels VAN TULDER werd gestart door eric loos
Kent er iemand de voorouders van onderstaande Adrianus Bartels van Tulder?

I.1 Adrianus Bartels VAN TULDER.
Gehuwd (1) op 16-01-1689 te Alphen,Nederland met Elisabeth Christiani DEENS (DEIJNS), 25 jaar oud, geboren op 06-11-1663 te Alphen,Nederland, dochter van Christianus Jacobszn DEENS en Anna Mattheussen VAN LOON.
Uit het eerste huwelijk:
1. Anna Maria, geboren op 05-03-1689 te Alphen,Nederland (getuige(n): Christiaen Dens en Christina Cornelis Ruelens).
2. Bartholomeus Adriaen VAN TILBORGH (TULDER), geboren op 01-01-1691 te Alphen,Nederland, overleden op 24-12-1739 te Haaren,Nederland op 48-jarige leeftijd.Gehuwd met Elisabeth Adriaen VAN AELST, geboren op 18-07-1691 te Haaren,Nederland, overleden op 13-03-1728 te Haaren,Nederland op 36-jarige leeftijd, dochter van Adrianus Joannis VAN AELST en AAndrea Den Drisken VAN DE LAECK.
3. Maria, geboren op 20-05-1693 te Alphen,Nederland (getuige(n): Cornelis Geert Horevoorts en Maria Van Loon).
4. Christina Adriani (T(H)ULDER(T)) (zie II.7).
5. Joannes, geboren op 20-12-1698 te Alphen,Nederland (getuige(n): Maurentius Cornelis Ruelens en Maria Matheus Dens).
6. Cornelius, geboren op 20-10-1701 te Alphen,Nederland (getuige(n): Jan Cornelis Ruelens en Maria Cornelis Gorissen).
7. Maria, geboren op 30-08-1705 te Alphen,Nederland (getuige(n): Bartholomeus Ruelens en Maria Hofkens).

Relatie met Marta Wilborts PEETERS.
Uit een relatie:
8. Joanna, geboren op 24-08-1684 te Alphen,Nederland.

Met dank
Eric

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04 dec 2005 08:30 #550 door geerdien krijnen
Beantwoord door geerdien krijnen in topic Adrianus Bartels VAN TULDER
Dag Eric,

na je oproep heb ik zitten speuren op een Bartholomeus van Tulder, maar ik kom er niet echt verder mee. Wel veel informatie op de site van rhc (civiel processen, eden van voogden enzo).
Ik vind 3 mogelijke Bartholomeus van Tulder in Tilburg eo - en Alphen ligt dan toch wel wat verder weg... Ik denk eigenlijk dat je dit allemaal zelf ook al weet. Toch hieronder mijn resultaat, misschien ook dat het anderen op een idee brengt. En als je het uitgebreide WORD bestand wilt dan kan ik dat mailen.

Bartholomeus Jan Tulder - ook Bartolomeus Jan Willemsson Lemmens -
trouwt 1) met Digna Micxhiel Goijaert Jan Michiels [bron B. Brix, “taxandrie” geneanet] 2) in 1623 met Ghertruyt Wouters Peter Wouters. Bartholomeus overlijdt rond 1637.

Kinderen bij Digna:
1. Jenneken, trouwt in 1624 met Jan Matheeus Denis Bax
2. Willem, geboren ca 1601 [bron "taxandrie" - geneanet]
3. Michiel, trouwt in 1625 met Cornelia Goyarts Michielsen (de Vet): krijgt zoon BARTHOLOMEEUS op 9 feb 1637 [bron B.Brix “taxandrie” – geneanet]
4. Marcelius gedoopt 1604 , trouwt in 1630 met Adriana Lenardts (Adriaens de Raymaecker: krijgt zoon BARTHOLOMEEUS op 2 aug 1637 [bron B.Brix “taxandrie” – geneanet] + dochter Maria wordt in 1642 in Alphen gedoopt

Kinderen bij Ghertruyt:
5. Jan, gedoopt in 1624: krijgt zoon BARTHOLOMEUS in 1646 (maar die trouwt pas in 1676)

groet, geerdien

Lees meer
04 dec 2005 19:12 #552 door de bekker
Beantwoord door de bekker in topic Adrianus Bartels VAN TULDER
hallo Eric

Ik heb je al eens gemaild, en daarna nog eens alles nagekeken
ik heb destijds alle gegegevens van "van Tulder'in Alphen genoteerd
Barholomeus is dan de vader van Adrianus en de moeder is vermoedelijk Anna (begraven Anna Bartholomei van Tulder 17 juli 1667 Alphen.)

Er was ook nog een Joannes Bartholomeeus van Tulder gehuwd met Petronella Dilissen
Dit is vermoedelijk een broer van Adriaan
Deze joannes bartholomeus krijgt in 1674 op 7 januari een zoon genaamd Adrianus . De doopgetuigen zijn Henricus van Tulder in plaats van Bartholomeus van Tulder ( opa)
en Martina Dilissen

de opa Barholomeus is geen getuige meer bij de doop van adrianus xElisabeth dijns zijn kinderen

Dus Bartholomeus leeft nog in 1674 en is vermoedelijk overleden voor 1689.

Dan heb ik nog wat over Adriaan x Elisabeth Deijns
Gemaelhooftgeldboek 1720/1721
wonen Quaalborg te Alphen
De weduwnaar Adrien van Tuldert
Jan en Cornelis de zonen
Adriaan Remeijs de knegt
Maria adriaen van Tulder de meyt(is denk ik de jongste dochter)
4 hele en 1 halve

Dit zijn de oudste gegevens van 'van Tulder te Alphen
ik vermoed dat Barholomeus van Tilburg af komt
kijk maar eens bij isis Tilburg

Groetjes Rita de Bekker van Tilburg

ik onderzoek voornamelijk de familienaam
van Tilborgh-van Tilborg-van Tilburg

Lees meer
07 jan 2006 13:02 #664 door geerdien krijnen
Dag Eric,

wat ik nog vergeten ben, maar je misschien al bekend is: de naam Van Tulder is bij mijn weten een toponiem. De Teulderhoeve en Klein Teulder zijn twee boerderijen ten zuiden van Hilvarenbeek, te vinden op de kaarten van www.dewoonomgeving.nl .
(Eerst inzoomen op Hilvarenbeek eo, dan naar Verzamelplan sectie A-H . Je krijgt de kaart uit 1828 en dan ligt de Teulderhoeve linksonder in de hoek. Klein Teulder ligt tussen Esbeek (recht onder het dorp Hilvarenbeek) en de Teulderhoeve. Voor Minuutplan moet je de sectie G Teulderhoeve, blad 3 hebben) Op de kaart van 2000 zie je nog steeds een perceel bos dat Tulder heet, tegen de Belgische grens aan (en in België ligt de Tulderse heide).

groet, Geerdien

Lees meer
08 jan 2006 12:32 #667 door eric loos
Beantwoord door eric loos in topic Adrianus Bartels VAN TULDER
Beste allemaal,

Ik dank jullie allen voor je reakties,
en blijf verder zoeken tot ik Adriaen heb gevonden.
Mijn vondsten zal ik zeker laten weten via dit forum.

Nogmaals mijn dank en tevens mijn allerbeste wensen voor 2006
voor U en uw dierbaren.

Eric

Lees meer
19 juni 2006 12:35 #1622 door eaamdeswart
Beantwoord door eaamdeswart in topic Adrianus Bartels VAN TULDER
Eric, Adrianus is gedoopt op 6/2/1654 te Alphen als onwettige zoon van Bartholomeus Adriaen Meeus Lemmens (inderdaad zijn voorouders zijn afkomstig van Poppel - Tulder) en Christina Adriaen Ruelens (zij is dan pas 17!). Bartholomeus heeft nog een onwettige dochter bij Maria Laureijs. Dit volgens DTB en ORA 99f53 testament van zijn zuster Anna , maar ik heb in mijn gegevens ook wel transcripties van enkele andere aktes denk ik. Overigens trouwt Christina Adriaen Ruelens met Cornelis Cornelis Ruelens.

Lees meer
19 juni 2006 18:56 #1629 door eric loos
Geachte heer? de Swart,

Hartelijk dank voor je reaktie.
Je gegevens zijn meer aansluitend bij hetgeen ik al gevonden had en de voorgaande antwoorden. Deze konden me ook verder helpen, maar jouw gegevens zijn m.i. de juiste.

Nogmaals dank
Eric

Lees meer
20 juni 2006 21:15 #1648 door geerdien krijnen
Dag Eric,

over die Christina Ruelens kan je meer vinden in jaarboek CBG; deel 22 1968 geslacht Ruelens. Bij haar huwelijk met Cornelis wordt vermeld: met dispensatie wegens bloedverwantschap in de vierde graad: de vader van Cornelis (Cornelis Meeus Ruelens) en de vader van Christina (Adriaen Meeus Ruelens) zijn broers. Christina is de dochter van Adriaen Meeus Ruelens, geboren te Alphen omstreeks 1600, gegoed aldaar, begraven aldaar op 4 mei 1671 en van Johanna Jans Knechten, dochter van Jan Willems Knechten. Adriaen en Johanna zijn in Alphen getrouwd op 4 juli 1623

groet, Geerdien

Lees meer
21 juni 2006 09:13 #1649 door eric loos
Beste Geerdien,

Hartelijk dank voor je aanvullingen. Zo kom ik steeds een stapje verder.
Ik geloof in dit geval een heel aantal stapjes.

Groeten
Eric

Tijd voor maken pagina: 0.168 seconden
Gemaakt door Kunena

Heilige Communie web
Eerste heilige communie op 19 mei 1966 in
de parochiekerk van Onze Lieve Vrouw
van Bijstand te Baarle-Nassau.