Deze website gebruikt cookies. Accepteer de cookies als u alle functionaliteiten van deze website wilt gebruiken.

Fam. Broos-Seegers Baarle en omgeving en Geneaforum.org

wanneer stierf Jacob Sommen

Lees meer
10 mei 2020 09:54 #9116 door WilfriedC
wanneer stierf Jacob Sommen werd gestart door WilfriedC
Ik vind nergens tafels voor de overlijdens in de parochieregisters te Merksplas. Misschien via deze weg?

Ik ben op zoek naar de overlijdensdatum van Jacobus Sommen (°Merksplas 10/5/1703). Hij was de zoon van Christiaan Adriani Sommen en Ida Jacobs Geertsen. Hetzelfde koppel kreeg enkele jaren later opnieuw een zoon Jacobus te Baarle (10/12/1710). Ik vermoed dat de eerste Jacobus ondertussen moet overleden zijn. Maar waar en wanneer juist? Tenzij nummer twee gewoon een kind was met officieel dezelfde voornaam, maar anders aangesproken?

Alvast bedankt.
Wilfried

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 mei 2020 10:04 #9118 door Polleke1959
Beantwoord door Polleke1959 in topic wanneer stierf Jacob Sommen
Wilfried,
Had je hun huwelijksdatum al ?
22-9-1697 Merksplas
Ondertrouw = 7-9-1697 ook Merksplas.

Ik kan in de klappers van Merksplas geen overleden kinderen vinden van dit echtpaar.
Waarschijnlijk wwonde ze in Zondereigen. Daar wordt in 1716 een kind gedoopt Petrus Onder voorwaarde gedoopt (stervens gevaar).

sub conditione; habitantium in Sondereijgen-Baerle; quae proles ob mortis periculum a Catharina Adriani Sommen uxore Georgij Adriani Jorissen obstetricante in partu baptizata fuerat

Groet Jan aka Polleke
Genealogieen Broos Seegers regio Baarle.
Beheerder / initiatiefnemer geneaforum.org

Lees meer
11 mei 2020 16:37 #9122 door Polleke1959
Beantwoord door Polleke1959 in topic wanneer stierf Jacob Sommen
Hun eerste kind Adriana gedoopt te Merksplas op 13-8-1698 Wordt in Merksplas begraven op 10-12-1781.
Zij was gehuwd met Egidius du Fraing hun eerste dochter (en eerste kind) heet Ida (1723). Christiaan en Ida komen dan niet meer voor als doopouders. Vermoedelijk al overleden.
gr Jan

Groet Jan aka Polleke
Genealogieen Broos Seegers regio Baarle.
Beheerder / initiatiefnemer geneaforum.org

Tijd voor maken pagina: 0.070 seconden
Gemaakt door Kunena

Heilige Communie web
Eerste heilige communie op 19 mei 1966 in
de parochiekerk van Onze Lieve Vrouw
van Bijstand te Baarle-Nassau.