- Forum
- Baarle (Nassau/Hertog) en omgeving
- Goirle
- zoek huwelijk van Peter Couwenberg met Maria (Anna)de Proost
zoek huwelijk van Peter Couwenberg met Maria (Anna)de Proost
- ivon
- Onderwerp Auteur
Minder
Lees meer
05 juni 2010 19:14 #7978
door ivon
zoek huwelijk van Peter Couwenberg met Maria (Anna)de Proost werd gestart door ivon
Hallo medegenealogen,
Ben al lang bezig om het huwelijk te vinden van Peter Couwenberg ( gedoopt 00/11/1747 Hilvarenbeek NB, overleden 04/04/1818 Tilburg NB ) met Maria (Margaretha) ( Maria Willems ) de Proost gedoopt 25/03/1750 te Arendonk Belgie, overleden 30/04/1818 Tilburg NB.
Het eerste kind gedoopt was Johannes (Baptist) (Peter )Couwenberg op 01/05/1771 te Arendonk Belgie. Dit kind is ook vernoemd in de DTB te Goirle (NB) dat het kind toevallig was geboren te Arendonk toen de moeder daar was ( op bezoek bij ouders ). Geen vermelding of een onwettig kind. Neem aan dat de ouders voor die tijd getrouwd zijn.
Verdere kinderen geboren te Goirle zijn mij bekent, alsmede de ouders van Peter en Maria
Couwenberg heef de volgende spellingen (Kauwenberg(h), Kouwenberg(h), Cauwenberg(h), Couwenberg(h),Kauenberg(h) etc.
IK hoop dat iemand een akte van het huwelijk heeft en datum.
Met vriendelijke groet,
Ivon
Ben al lang bezig om het huwelijk te vinden van Peter Couwenberg ( gedoopt 00/11/1747 Hilvarenbeek NB, overleden 04/04/1818 Tilburg NB ) met Maria (Margaretha) ( Maria Willems ) de Proost gedoopt 25/03/1750 te Arendonk Belgie, overleden 30/04/1818 Tilburg NB.
Het eerste kind gedoopt was Johannes (Baptist) (Peter )Couwenberg op 01/05/1771 te Arendonk Belgie. Dit kind is ook vernoemd in de DTB te Goirle (NB) dat het kind toevallig was geboren te Arendonk toen de moeder daar was ( op bezoek bij ouders ). Geen vermelding of een onwettig kind. Neem aan dat de ouders voor die tijd getrouwd zijn.
Verdere kinderen geboren te Goirle zijn mij bekent, alsmede de ouders van Peter en Maria
Couwenberg heef de volgende spellingen (Kauwenberg(h), Kouwenberg(h), Cauwenberg(h), Couwenberg(h),Kauenberg(h) etc.
IK hoop dat iemand een akte van het huwelijk heeft en datum.
Met vriendelijke groet,
Ivon
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- rene
Minder
Lees meer
07 juni 2010 13:11 #7984
door rene
Beantwoord door rene in topic zoek huwelijk van Peter Couwenberg met Maria (Anna)de Proost
Hallo Yvonne,
Dat dit huwelijk niet te vinden is kan te maken hebben met het feit dat de originele documenten niet bewerkt zijn.
Uit de parochieregisters van Arendonk is een gedeelte niet bewerkt omdat de filmen hiervan ontbraken.
Kopien van deze niet gefilmde akten zijn wel aanwezig in R.A. Antwerpen te Beveren.
Mogelijk gaat er iemand richting Beveren en wil de de akte voor je opsporen.
Rene
Dat dit huwelijk niet te vinden is kan te maken hebben met het feit dat de originele documenten niet bewerkt zijn.
Uit de parochieregisters van Arendonk is een gedeelte niet bewerkt omdat de filmen hiervan ontbraken.
Kopien van deze niet gefilmde akten zijn wel aanwezig in R.A. Antwerpen te Beveren.
Mogelijk gaat er iemand richting Beveren en wil de de akte voor je opsporen.
Rene
- ivon
- Onderwerp Auteur
Minder
Lees meer
08 juni 2010 06:27 #7985
door ivon
Beantwoord door ivon in topic zoek huwelijk van Peter Couwenberg met Maria (Anna)de Proost
Rene,
Dat zou heel fijn zijn als iemand de moeite zal nemen om daar heen te gaan.
Ik wacht af of iemand reageert.
Groetjes
Ivon :D
Dat zou heel fijn zijn als iemand de moeite zal nemen om daar heen te gaan.
Ik wacht af of iemand reageert.
Groetjes
Ivon :D
- Forum
- Baarle (Nassau/Hertog) en omgeving
- Goirle
- zoek huwelijk van Peter Couwenberg met Maria (Anna)de Proost
Tijd voor maken pagina: 0.114 seconden