Joannes Petri Brosens
- elisabeth
- Onderwerp Auteur
Minder
Lees meer
21 mei 2009 18:12 #7140
door elisabeth
Joannes Petri Brosens werd gestart door elisabeth
Catharina Adami Jansens (ook Catharina Adams) geboren Minderhout 10/04/1723
Overleden waarschijnlijk in Baarle-Hertog.
gehuwd in Minderhout 23/01/1749 met
Joannes Petri Brosens geboren Minderhout 01/10/1718, zoon van Petrus Norbertus Brosens en Maria Jan Geerden,
overleden waarschijnlijk in Baarle-Hertog
hun kinderen:
Maria 05/02/1749 te Minderhout
Petrus 03/10/1750 te Minderhout
Anna Maria 30/08/1752 te Minderhout, gehuwd met Franciscus Roelen
Joanna 12/01/1754 te Minderhout
Lucia 22/10/1756 in Baarle-Hertog, gehuwd met Nicolaas Jacobs
Elisabeth 07/10/1763 in Baarle-Hertog.
Wie kan mij verder helpen aan data van overlijden van de ouders en wie kent de families (echtgenoten) en overlijdens van de kinderen.
Ook een goede tip waar ik kan gaan zoeken is welkom.
met vriendelijke groeten
Elisabeth
Overleden waarschijnlijk in Baarle-Hertog.
gehuwd in Minderhout 23/01/1749 met
Joannes Petri Brosens geboren Minderhout 01/10/1718, zoon van Petrus Norbertus Brosens en Maria Jan Geerden,
overleden waarschijnlijk in Baarle-Hertog
hun kinderen:
Maria 05/02/1749 te Minderhout
Petrus 03/10/1750 te Minderhout
Anna Maria 30/08/1752 te Minderhout, gehuwd met Franciscus Roelen
Joanna 12/01/1754 te Minderhout
Lucia 22/10/1756 in Baarle-Hertog, gehuwd met Nicolaas Jacobs
Elisabeth 07/10/1763 in Baarle-Hertog.
Wie kan mij verder helpen aan data van overlijden van de ouders en wie kent de families (echtgenoten) en overlijdens van de kinderen.
Ook een goede tip waar ik kan gaan zoeken is welkom.
met vriendelijke groeten
Elisabeth
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Polleke1959
-
21 mei 2009 19:16 #7142
door Polleke1959
Groet Jan aka Polleke
Genealogieen Broos Seegers regio Baarle.
Beheerder / initiatiefnemer geneaforum.org
Beantwoord door Polleke1959 in topic Joannes Petri Brosens
Hoi Elisabeth,
ik kan zo snel geen overlijdens vinden in baarle-hertog.
ik heb wel een kwartierke van Elisabeth. Dat is dan in ieder geavl iets.
groet Jan
Kwartierstaat van Elisabeth Brosens
Generatie I
1. Elisabeth Brosens, geb. te Baarle-Hertog [België] op 7 okt 1763, ovl. (80 jaar oud) te Ulicoten op 22 feb 1844, kerk.huw. (resp. 28 en ongeveer 43 jaar oud) (1) te Baarle-Nassau op 7 feb 1792 met Joris (Georgius) Geerts, zn. van Bernard Corneli Geerts en Maria Joris Saken van der, ged. te Ulicoten op 26 sep 1748, ovl. (ongeveer 53 jaar oud) te Baarle-Nassau op 4 nov 1801. Uit dit huwelijk 6 kinderen, kerk.huw. (resp. 38 en ongeveer 27 jaar oud) (2) te Ulicoten op 3 feb 1802 met Antonie Jorissen, zn. van Adrianus Nicolaii Jorissen en Joanna Antonii Leijten, ged. te Ulicoten op 3 okt 1774, ovl. (ongeveer 53 jaar oud) te Baarle-Nassau Akte 26 op 24 sep 1828. Uit dit huwelijk één dochter.
Generatie II
2. Johannes Petri (Joannes) Brosens, geb. te Minderhout [België] op 1 okt 1718, relatie met
3. Catharina Adams, geb. te Minderhout [België] op 10 apr 1723.
Generatie III
4. Petrus N. Adrianus Brosens, ged. te Minderhout [België] op 11 jul 1686, ovl. (minstens 55 jaar oud) te Minderhout [België] na 1742, tr. (resp. ongeveer 27 en 23 jaar oud) te Minderhout [België] op 10 okt 1713 met
5. Maria Hendrica Geerden, geb. te Minderhout [België] op 19 mrt 1690, ovl. (59 jaar oud) te Minderhout [België] op 3 jul 1749.
6. Adam Jan Adams, relatie met
7. Elisabeth Gommers.
Generatie IV
8. Adrianus Brosens, geb. te Minderhout [België] circa 1643, tr. (beiden ongeveer 31 jaar oud) te Minderhout [België] op 23 jan 1674 met
9. Maria Petri Mostmans, geb. te Minderhout [België] circa 1643.
10. Hendrik Jan Geerden, geb. te Minderhout [België], tr. te Minderhout [België] op 24 feb 1688 met
11. Joanna Joanni Geerden, geb. te Minderhout [België].
Generatie V
18. Petrus Adriani Mostmans, geb. te Minderhout [België] voor 1630, ovl. (minstens 21 jaar oud) te Minderhout [België] na 1651, tr. (beiden ongeveer één maand oud) te Minderhout [België] voor 1630 met
19. Maria Adriani Janssens, geb. voor 1630, ovl. (minstens 9 jaar oud) te Minderhout [België] in 1639.
20. Joannes Geerden, geb. te Minderhout [België] circa 1625, relatie met
21. Elisabeth Jan H. Gestel van, geb. te Minderhout [België].
Generatie VI
42. Joannis Hendrickx Gestel van, geb. te Minderhout [België] circa 1598, relatie met
43. Maria Aertssen.
ik kan zo snel geen overlijdens vinden in baarle-hertog.
ik heb wel een kwartierke van Elisabeth. Dat is dan in ieder geavl iets.
groet Jan
Kwartierstaat van Elisabeth Brosens
Generatie I
1. Elisabeth Brosens, geb. te Baarle-Hertog [België] op 7 okt 1763, ovl. (80 jaar oud) te Ulicoten op 22 feb 1844, kerk.huw. (resp. 28 en ongeveer 43 jaar oud) (1) te Baarle-Nassau op 7 feb 1792 met Joris (Georgius) Geerts, zn. van Bernard Corneli Geerts en Maria Joris Saken van der, ged. te Ulicoten op 26 sep 1748, ovl. (ongeveer 53 jaar oud) te Baarle-Nassau op 4 nov 1801. Uit dit huwelijk 6 kinderen, kerk.huw. (resp. 38 en ongeveer 27 jaar oud) (2) te Ulicoten op 3 feb 1802 met Antonie Jorissen, zn. van Adrianus Nicolaii Jorissen en Joanna Antonii Leijten, ged. te Ulicoten op 3 okt 1774, ovl. (ongeveer 53 jaar oud) te Baarle-Nassau Akte 26 op 24 sep 1828. Uit dit huwelijk één dochter.
Generatie II
2. Johannes Petri (Joannes) Brosens, geb. te Minderhout [België] op 1 okt 1718, relatie met
3. Catharina Adams, geb. te Minderhout [België] op 10 apr 1723.
Generatie III
4. Petrus N. Adrianus Brosens, ged. te Minderhout [België] op 11 jul 1686, ovl. (minstens 55 jaar oud) te Minderhout [België] na 1742, tr. (resp. ongeveer 27 en 23 jaar oud) te Minderhout [België] op 10 okt 1713 met
5. Maria Hendrica Geerden, geb. te Minderhout [België] op 19 mrt 1690, ovl. (59 jaar oud) te Minderhout [België] op 3 jul 1749.
6. Adam Jan Adams, relatie met
7. Elisabeth Gommers.
Generatie IV
8. Adrianus Brosens, geb. te Minderhout [België] circa 1643, tr. (beiden ongeveer 31 jaar oud) te Minderhout [België] op 23 jan 1674 met
9. Maria Petri Mostmans, geb. te Minderhout [België] circa 1643.
10. Hendrik Jan Geerden, geb. te Minderhout [België], tr. te Minderhout [België] op 24 feb 1688 met
11. Joanna Joanni Geerden, geb. te Minderhout [België].
Generatie V
18. Petrus Adriani Mostmans, geb. te Minderhout [België] voor 1630, ovl. (minstens 21 jaar oud) te Minderhout [België] na 1651, tr. (beiden ongeveer één maand oud) te Minderhout [België] voor 1630 met
19. Maria Adriani Janssens, geb. voor 1630, ovl. (minstens 9 jaar oud) te Minderhout [België] in 1639.
20. Joannes Geerden, geb. te Minderhout [België] circa 1625, relatie met
21. Elisabeth Jan H. Gestel van, geb. te Minderhout [België].
Generatie VI
42. Joannis Hendrickx Gestel van, geb. te Minderhout [België] circa 1598, relatie met
43. Maria Aertssen.
Groet Jan aka Polleke
- Polleke1959
-
21 mei 2009 19:23 #7143
door Polleke1959
Groet Jan aka Polleke
En dit sukje ook nog:
Kwartierstaat van Adam Jan Adams
Generatie I
1. Adam Jan Adams, ged. te Minderhout [België] op 22 dec 1681, begr. te Minderhout [België] op 4 jul 1758, relatie met Elisabeth Gommers, begr. te Minderhout [België] op 6 feb 1766. Uit deze relatie 8 kinderen.
Generatie II
2. Joannes Joannis Adams, tr. met
3. Maria Peeters.
<SectionBreak>Index
[Index]
Kwartierstaat van Adam Jan Adams
Generatie I
1. Adam Jan Adams, ged. te Minderhout [België] op 22 dec 1681, begr. te Minderhout [België] op 4 jul 1758, relatie met Elisabeth Gommers, begr. te Minderhout [België] op 6 feb 1766. Uit deze relatie 8 kinderen.
Generatie II
2. Joannes Joannis Adams, tr. met
3. Maria Peeters.
<SectionBreak>Index
[Index]
Groet Jan aka Polleke
- Polleke1959
-
21 mei 2009 19:41 #7144
door Polleke1959
Groet Jan aka Polleke
Elisabeth,
nog een correctie,
Lucia en Elisabeth zijn niet in Baarle-hertog gedoopt maar in Ulicoten.
De kerk van Ulicoten was onderhorig aan die van Baarle-Hertog.
Derhalve staan de dopen in de boeken van Hertog vermeld (overgeschreven).
Maar de doop was in dus in Ulicoten.
Ik zie het echtpaar echter niet terug op de gemaallijst van 1755. Dus net daarna zijn daar gaan wonen.
groet Jan
nog een correctie,
Lucia en Elisabeth zijn niet in Baarle-hertog gedoopt maar in Ulicoten.
De kerk van Ulicoten was onderhorig aan die van Baarle-Hertog.
Derhalve staan de dopen in de boeken van Hertog vermeld (overgeschreven).
Maar de doop was in dus in Ulicoten.
Ik zie het echtpaar echter niet terug op de gemaallijst van 1755. Dus net daarna zijn daar gaan wonen.
groet Jan
Groet Jan aka Polleke
- elisabeth
- Onderwerp Auteur
Minder
Lees meer
23 mei 2009 14:07 #7151
door elisabeth
Beantwoord door elisabeth in topic Joannes Petri Brosens
Weer iets bijgeleerd. Nooit geweten dat Ulicoten onder Baarle-Hertog viel.
Waren Baarle-Nassau en Baarle-Hertog vroeger dan hetzelfde? en is de scheiding België-
Nederland ook pas ontstaan in 1830, denk ik dan.
Maar toch ben ii hiermee een hele stap verder, want iik ga nu toch eens bij regionaal archief Tilburg onder Ulicoten zoeken, misschien dat ik daar iets vind over de andere kinderen ook.
Over Adam Jan x Maria Petri Jan Geerden heb ik zo goed als alles al gevonden.
Bedankt weer
groeten Elisabeth
Waren Baarle-Nassau en Baarle-Hertog vroeger dan hetzelfde? en is de scheiding België-
Nederland ook pas ontstaan in 1830, denk ik dan.
Maar toch ben ii hiermee een hele stap verder, want iik ga nu toch eens bij regionaal archief Tilburg onder Ulicoten zoeken, misschien dat ik daar iets vind over de andere kinderen ook.
Over Adam Jan x Maria Petri Jan Geerden heb ik zo goed als alles al gevonden.
Bedankt weer
groeten Elisabeth
- Polleke1959
-
23 mei 2009 14:48 #7154
door Polleke1959
Groet Jan aka Polleke
Hoi Elisabeth,
De scheiding van deze dorpen gaat ver terug. Baarle-Hertog viel onder de hertog van Brabant en Nassau viel onder de heren van Breda (graven van nassau, navolgers van de heren van Polanen ).
Nassau had lange tijd gee neigen katholieke kerk, pas in 1854 (weet ik niet meer zeker, maar omstreeks die tijd) kreeg Nassau die weer.
Daarvoor was een ieder afhankelijk van de kerk van Hertog, de st Remigius kerk.
Onder deze Hoofdkerk vielen de kerken van Ulicoten en Zondereigen. Bgin 16e eeuw, viel ook de kapel van Heerle (een gehucht bij Meerle) onder deze kerk (ofschoon iedereen naar de kerk van Meerle ging.
Heerle ligt hier : maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=51.44 ... 9&t=h&z=15
Later is Ulicoten (en Castelre)uiteraard gaan vallen onder Baarle-nassau en viel ze onder het bisdom Breda.
en euh.... ik heb al voor je gezocht op regionaal archief. Als jij het kunt vinden wil ik het ook graag weten. Elisabeth Brosens was ook mijn voorouder.
Wat je ook nog kunt doen: Zoek alle huwelijken (vooral van de oudste kinderen) , kijk waar ze woonde, misschie ndat de ouders (of een van hen) ook daar is gaan wonen.
groet Jan
De scheiding van deze dorpen gaat ver terug. Baarle-Hertog viel onder de hertog van Brabant en Nassau viel onder de heren van Breda (graven van nassau, navolgers van de heren van Polanen ).
Nassau had lange tijd gee neigen katholieke kerk, pas in 1854 (weet ik niet meer zeker, maar omstreeks die tijd) kreeg Nassau die weer.
Daarvoor was een ieder afhankelijk van de kerk van Hertog, de st Remigius kerk.
Onder deze Hoofdkerk vielen de kerken van Ulicoten en Zondereigen. Bgin 16e eeuw, viel ook de kapel van Heerle (een gehucht bij Meerle) onder deze kerk (ofschoon iedereen naar de kerk van Meerle ging.
Heerle ligt hier : maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=51.44 ... 9&t=h&z=15
Later is Ulicoten (en Castelre)uiteraard gaan vallen onder Baarle-nassau en viel ze onder het bisdom Breda.
en euh.... ik heb al voor je gezocht op regionaal archief. Als jij het kunt vinden wil ik het ook graag weten. Elisabeth Brosens was ook mijn voorouder.
Wat je ook nog kunt doen: Zoek alle huwelijken (vooral van de oudste kinderen) , kijk waar ze woonde, misschie ndat de ouders (of een van hen) ook daar is gaan wonen.
groet Jan
Groet Jan aka Polleke
- elisabeth
- Onderwerp Auteur
Minder
Lees meer
25 mei 2009 20:53 #7173
door elisabeth
Beantwoord door elisabeth in topic Joannes Petri Brosens
Wat ik gevonden heb:
Anna Maria Brosens, gehuwd op 14-05-1781 te Minderhout met Franciscus Roelen, geboren 2-06-1740 in Meer, zoon van Gerardus Cornelius Roelen en petronella Lucas Servaes.
Lucia Brosens, gehuwd op 17-02-1793 in Baarle Nassau met Nicolaas Jacobs.
Elisabeth Brosens is inderdaad gehuwd met Joris Geerts, zoals jij al liet weten hierboven.
Dan heb ik een Maria Brosens gevonden die gehuwd zou zijn met Gerardus Aerts, maar of het over onze Maria gaat dat weet ik nog niet.
Ook zag ik een Petrus Brosens die gehuwd was met Catharina Aerts.
Maar wanneer en waar heb ik nog niet kunnen achterhalen.
Dan de vader van deze kinderen Brosens: Joannes Petri
Mijn bronnen vermelden dat hij een zoon is van Petrus Norbertus Brosens en Maria Jan Geerden en niet van Maria Hendrica Geerden, of misschien is dit wel één en dezelfde persoon?
We zoeken verder.
Groetjes Elisabeth
Anna Maria Brosens, gehuwd op 14-05-1781 te Minderhout met Franciscus Roelen, geboren 2-06-1740 in Meer, zoon van Gerardus Cornelius Roelen en petronella Lucas Servaes.
Lucia Brosens, gehuwd op 17-02-1793 in Baarle Nassau met Nicolaas Jacobs.
Elisabeth Brosens is inderdaad gehuwd met Joris Geerts, zoals jij al liet weten hierboven.
Dan heb ik een Maria Brosens gevonden die gehuwd zou zijn met Gerardus Aerts, maar of het over onze Maria gaat dat weet ik nog niet.
Ook zag ik een Petrus Brosens die gehuwd was met Catharina Aerts.
Maar wanneer en waar heb ik nog niet kunnen achterhalen.
Dan de vader van deze kinderen Brosens: Joannes Petri
Mijn bronnen vermelden dat hij een zoon is van Petrus Norbertus Brosens en Maria Jan Geerden en niet van Maria Hendrica Geerden, of misschien is dit wel één en dezelfde persoon?
We zoeken verder.
Groetjes Elisabeth
Tijd voor maken pagina: 0.200 seconden