Deze website gebruikt cookies. Accepteer de cookies als u alle functionaliteiten van deze website wilt gebruiken.

Fam. Broos-Seegers Baarle en omgeving en Geneaforum.org

Adriaan Tuijtelaars en Cornelia Brouwers

• kees
  • Onderwerp Auteur
08 jan 2007 08:15 #2348 door kees
Wie heeft meer gegevens van de ouders van Johanna Tuijtelaars?
vr groet
kees

Brontype boek
Registernaam Overlijdensregister 1871
Code BAR_O_1871
Periode register 1871
Relatietype vrouw
Aktenummer 5
Plaats overlijden Baarle-Nassau
Datum overlijden 05-02-1871
Overledene Johanna Tuijtelaars
Overledene geslacht v
Overledene leeftijd 70 jaar
Overledene plaats geboorte Baarle-Nassau
Relatie overledene Cornelis Geerts
Vader overledene Adriaan Tuijtelaars
Moeder overledene Cornelia Brouwers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08 jan 2007 18:51 #2352 door scheping
Beantwoord door scheping in topic Adriaan Tuijtelaars en Cornelia Brouwers
Hoi,

Ik zocht net even op het internet, en kwam Johanna tegen op de site van Jan Broos, de beheerder van dit forum. :D

De gegevens zijn hier te vinden:

www.broos.org/joomla/phpgedview/individu...=I5479&ged=broos.ged

Het lijkt me het verstandigst even contact met Jan op te nemen en te vragen waar hij deze gegevens gevonden heeft. Ik heb net namelijk bij de doopgegevens van Baarle-Nassau op de hier onder genoemde site gekeken, en vind geen Johanna Tuijtelaars op of rond die doopdatum. Maar ik had niet zo heel veel tijd om te kijken, dus misschien heb ik wat gemist:

www.regionaalarchieftilburg.nl

Bovenstaande url kan waarschijnlijk ook helpen bij het verder zoeken naar gegevens. Het goede nieuws is dat alle DTBs van Baarle online staan. Het slechte nieuws is alleen dat er nog geen index op zit, en je er dus letterlijk door heen moet bladeren. Het vergt dus nogal wat geduld.

Maar ik zou zeker Jan Broos eerst even om hulp vragen, aangezien die al gegevens van Johanna op zijn site heeft staan en je waarschijnlijk sneller op weg kan helpen.

Groeten,
Inge

Lees meer
09 jan 2007 12:31 #2357 door scheping
Beantwoord door scheping in topic Adriaan Tuijtelaars en Cornelia Brouwers
Toch nog gevonden:

Joanna Tuijtelaars is gedoopt op 23-05-1800 te Ulicoten. Vader: Adrianus Tuijtelaars, moeder: Cornelia Brouwers. Getuigen: Cornelius Tuijtelaars en Petronella Jansen loco Maria Jansen.

De gegevens van Jan Broos kloppen dus inderdaad, zij het dat de locatie van de doop onder Ulicoten valt. Je kunt deze doop vinden door te gaan naar www.regionaalarchieftilburg.nl

Daar kies je voor het menu item genealogie onder "Zoeken in databases". Aan de linkerkant kies je vervolgens voor "inzien van bronnen". Hier kies je Gemeente: Baarle-Nassau, Bron: DTB, Register: RK Ulicoten (onderste item als ik me niet vergis). Vervolgens naar de juiste pagina bladeren: p. 40.

Via deze zelfde site zou je ook nog verder moeten kunnen zoeken naar de voorouders, bijvoorbeeld het huwelijk van Adrianus en Cornelia, als dat ook in Ulicoten of Baarle-Nassau/Hertog heeft plaatsgevonden. Ook andere gemeenten in de buurt zijn hier te vinden, maar dan natuurlijk onder de naam van de betreffende gemeente.

Groeten,
Inge

Lees meer
09 jan 2007 12:53 #2358 door Polleke1959
Beantwoord door Polleke1959 in topic Adriaan Tuijtelaars en Cornelia Brouwers
Nou vooruit dan.
Dit is alles wat ik va ze heb.
Groet Jan

Kwartierstaat van Johanna Tuijtelaars
Generatie I
1. Johanna ((Joanna)) Tuijtelaars, geb. Baarle-Nassau op 23 mei 1800, ovl. (70 jaar oud) Baarle-Nassau op 5 feb 1871, tr. (resp. 22 en ongeveer 23 jaar oud) Baarle-Nassau (Akte 15) op 29 okt 1822 met Cornelis Geerts, zn. van Joris (Georgius) Geerts en Elisabeth Brosens, ged. Ulicoten op 23 apr 1799, ovl. (ongeveer 75 jaar oud) Ulicoten op 31 dec 1874.
Generatie II
2. Adriaan Arnoldi Tuijtelaars, ged. Baarle-Hertog [België] op 28 okt 1764, ovl. (ongeveer 57 jaar oud) Baarle-Nassau op 17 mei 1822, tr. (resp. ongeveer 47 en ongeveer 26 jaar oud) (2) Baarle-Nassau (Akte 8) op 24 nov 1811, kerk.huw. (resp. ongeveer 47 en ongeveer 26 jaar oud) (Arnoldus is ongeveer 57 jaar oud en Maria ongeveer 27) met Maria Verhoeven, dr. van Cornelis Michiel Verhoeven en Johanna Lijten, ged. Baarle-Hertog [België] (kerk Ulicoten) op 5 jan 1785, ovl. (ongeveer 69 jaar oud) Baarle-Hertog [België] op 15 mrt 1854, tr. (ongeveer 31 jaar oud) (1) Baarle-Hertog [België] op 25 jul 1796 met
3. Cornelia Adriani Brouwers, ovl. Baarle-Hertog [België] voor 1811.
Generatie III
4. Arnoldus Tuijtelaars, ged. Ulicoten op 17 jul 1737, tr. (23 jaar oud), kerk.huw. (23 jaar oud) Baarle-Hertog [België] op 15 jan 1761 met
5. Catharina Besouw van.
Generatie IV
8. Cornelis Tuijtelaars, geb. Baarle [België] op 9 okt 1674, ovl. (64 jaar oud) Baarle [België] op 5 aug 1739, tr. (resp. 59 en 32 jaar oud) Ulicoten op 1 feb 1734 met
9. Jenneke Cornelisse Thomissen, geb. Ulicoten op 30 apr 1701, ovl. (59 jaar oud) Ulicoten op 2 dec 1760.
Generatie V
16. Cornelis Arnoldi Tuijtelaars, relatie met
17. Catharina Joannis Gillis.
18. Cornelis Thomae Dingemans, relatie met
19. Cornelia Petri Seegers.

Groet Jan aka Polleke
Genealogieen Broos Seegers regio Baarle.
Beheerder / initiatiefnemer geneaforum.org

• kees
  • Onderwerp Auteur
09 jan 2007 14:18 #2359 door kees
Beantwoord door kees in topic Adriaan Tuijtelaars en Cornelia Brouwers
Inge en ook wederom Jan,
Hartelijk dank voor je hulp.

groeten
kees

Tijd voor maken pagina: 0.079 seconden
Gemaakt door Kunena

Heilige Communie web
Eerste heilige communie op 19 mei 1966 in
de parochiekerk van Onze Lieve Vrouw
van Bijstand te Baarle-Nassau.