Deze website gebruikt cookies. Accepteer de cookies als u alle functionaliteiten van deze website wilt gebruiken.

Fam. Broos-Seegers Baarle en omgeving en Geneaforum.org

Adrianus Peeters

Lees meer
19 nov 2006 11:00 #2191 door Polleke1959
Adrianus Peeters werd gestart door Polleke1959
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar gegevens van Adrianus Peeters (eigenlijk nog alles).
wat ik wel weet :
Volgens een huwelijksakte (1826) van zijn zoon is hij een zoon van Petrus Peeters en Clasina Woestenberg (ex Poppel).
Adrianus zou geboren zijn in Alphen circa 1757.
Zijn vrouw Maria Helena Verheijen (ex Merksplas) overleed op 31-10-1816 te Baarle-Nassau (van haar heb ik voldoende)
In de bovengenoemde huwelijksakte is hij reeds overleden. Zijn overlijden moet dus ergens plaats gevonden hebben tussen 1815 en 1827.
Het huwelijk tussen Adrianus en Maria Helena was op 12 juni 1781 te Merksplas.

Overigens van zijn vader Petrus Cornelii Peeters en zijn moeder Clasina weet ik alleen dat hij uit Baarle afkomstig zou zijn en zij van Poppel.

Groet Jan aka Polleke
Genealogieen Broos Seegers regio Baarle.
Beheerder / initiatiefnemer geneaforum.org

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19 nov 2006 18:54 #2192 door scheping
Beantwoord door scheping in topic Adrianus Peeters
Hoi,

Ik heb in ieder geval het volgende gevonden in de documenten van Ravels, Weelde, Poppel:

22.11.1756, Baarle-Hertog: Huwelijk Petrus Cornelij Peeters en Maria Catharina Woestenberg (ex Poppel). Getuigen: Cornelio Woestenberg en Guilhelmus Oomen.

28.11.1768, Poppel: Clasina (Clasijn) en Peter vernoemd bij een verkoop, waarbij van Peter gezegd wordt dat hij uit Alphen komt (maar dat kan ook zijn woonplaats op dat moment zijn).

Ik heb echter geen doop van Clasina in Poppel gevonden, maar wel eentje van een Maria Catharina die zou kunnen kloppen wat betreft de tijd:

25.11.1722, Poppel: Doop Maria Catharina Woestenburgh (of Woestenborgh), dochter van Adrianus Nicolai Woestenborgh en Joanna Laurentii Cornelis Berens. In dit gezin komt idd ook een Cornelius voor. Ik vraag me af of Maria Catharina (zie huwelijk hierboven) en Clasina dezelfde persoon zijn?

Gevonden via www.regionaalarchieftilburg.nl , door het doopboek van Alphen (in gescande vorm) door te bladeren:

01.06.1760, Alphen: Doop Adrianus Peeters, zoon van Petrus Peeters en Clasina Woestenburg. Getuigen: Paulus Adrianus de Wilde en Wilhelma Christiaense.

26.06.1763, Alphen: Doop Joanna, dochter van Petrus Cornelij Peeters en Clasina Woestenburg. Getuigen: Petrus Laurentius Woestenberg en Anna van Meel.

Maria Catharina Woestenberg (zie doop hierboven) had een Laurentius als broer. Mogelijk is dit dezelde persoon als Petrus Laurentius. Ik heb in Poppel geen Petrus Laurentius Woestenberg gevonden, of een Laurentius, zoon van Petrus.

Na snel doorbladeren van het doopboek van Alphen heb ik geen verdere kinderen uit het gezin meer kunnen vinden. Op 28.02.1821 overlijdt echter zoon Cornelis Peeters in Baarle-Nassau, waarbij vermeld wordt dat hij geboren is te Baarle-Hertog.

Daarom het boek van Baarle er ook maar even bijgehaald (ook via regionaal archief Tilburg). Daar vond ik ook:

26.08.1757, Baarle: Doop Cornelius Peeters, zoon van Petrus Corneli Peeters en Maria Catharina Woestenburg (ex Poppel). Getuigen: Joannis Peeters en Joanna Woestenburg.

Verdere kinderen heb ik zo snel niet kunnen vinden. Het lijkt erop dat het stel na hun huwelijk in Baarle-Hertog 1 kind in die plaats heeft laten dopen, en daarna naar Alphen getrokken is. Dochter Joanna is overigens op 19.12.1767 te Alphen begraven. Dat ik nog geen andere kinderen heb gevonden, is nog geen garantie dat ze er ook niet zijn, ik kan je aanraden de doopboeken op de genoemde website van het regionaal archief Tilburg nog eens goed door te kijken.

Groeten,
Inge

Lees meer
21 nov 2006 10:20 #2194 door Polleke1959
Beantwoord door Polleke1959 in topic Adrianus Peeters
Halo Inge,
helemaal top van je.
Het relaas van Cornelis had ik al.
Dat ze dopen van Alphen op de site stonden wist ik nog niet. Daarvoor dubbel dank.
Hierdoor is de doop van Adrianus bekend, en kan ik via de doopgetuigen weer verder gaan zoeken.

Dat van Clasina had ik ook zo bedacht, maar daar is nog te weinig zekerheid over.

Dus....
dank je

groet Jan

Groet Jan aka Polleke

Lees meer
26 nov 2006 10:22 #2204 door frans roelvink
Beantwoord door frans roelvink in topic Adrianus Peeters
Hallo Inge en Jan,

Over de molenaarsfamilie van den Woestenberg heeft in de Brabantse Leeuw van 1978 een artikel gestaan. Helaas biedt dat geen antwoord op de vraag. Maar wellicht toch bruikbaar als tip. Immers, er is ook een tak van die molenaars, van oorsprong afkomstig uit Hilvarenbeek, in Alphen terecht gekomen.

Groetjes

Frans

Lees meer
02 dec 2006 16:29 #2225 door rongé eric
Beantwoord door rongé eric in topic Adrianus Peeters
Hallo,

geplukt op: www.amaliavansolms.org/joomla/in ... &Itemid=48

Nakomelingen van Cornelius Joannis Peeters (tak 2 Baarle)

Genealogie van Cornelius Joannis Peeters per generatie.

Generatie I
I. Cornelius Joannis Peeters, otr. Baarle [België] op 4 feb 1708, tr. (Nederlands Hervormd) met Joanna Henrici Olieslagers (Weduwe van Jan de Wilde).

Uit dit huwelijk:

1. Petrus Cornelii, ged. Baarle [België] op 29 jul 1718, volgt II.

2. Joannes, ged. Baarle [België] op 22 mrt 1711.

3. Adrianus, ged. Baarle [België] op 3 dec 1713.

4. Maria, ged. Baarle [België] op 9 mei 1716.

5. Adriana, ged. Baarle [België] op 24 dec 1720, ovl. (ongeveer 14 jaar oud) Baarle [België] op 12 feb 1735.

6. Hendrina, ged. Baarle [België] op 28 jun 1723.

Generatie II

II. Petrus Cornelii Peeters, (zn. van I), ged. Baarle [België] op 29 jul 1718, tr. (38 jaar oud), kerk.huw. (38 jaar oud) Baarle‑Hertog [België] op 22 nov 1756 met Clasina Woestenberg, geb. Poppel [België].

Uit dit huwelijk:

1. Adrianus, geb. Alphen op 1 jun 1760, volgt III.

2. Cornelis, ged. Baarle‑Hertog [België] op 26 aug 1757, ovl. (ongeveer 63 jaar oud) Baarle‑Nassau op 28 feb 1821 (Akte 8) , tr. met Elisabeth Hapers, dr. van Marinus Hapert van en Cornelia Olmen van, geb. Baarle‑Nassau circa 1770, ovl. (ongeveer 46 jaar oud) Baarle‑Nassau op 19 feb 1816 (Akte 9).

3. Joanna, ged. Alphen op 26 jun 1763, ovl. (ongeveer 4 jaar oud) Alphen op 19 dec 1767.

Generatie III

III. Adrianus Peeters, (zn. van II), geb. Alphen op 1 jun 1760, tr. (resp. 21 en ongeveer 20 jaar oud) Merksplas [België] op 12 jun 1781 met Maria Helena Verheijen (Wordt ook Magdalena genoemd), dr. van Peter Gasparis Verheyen en Joanna Catharina Schoenmaekers, ged. Merksplas [België] op 19 apr 1761, ovl. (ongeveer 55 jaar oud) Baarle‑Nassau op 31 okt 1816 (Akte 36).

Uit dit huwelijk:

1. Petrus (Jan Peter), geb. Baarle‑Nassau circa 1781, volgt IV.

2. Cornelius, ged. Baarle‑Hertog [België] op 3 mrt 1785.

3. Maria Catharina, ged. Baarle‑Hertog [België] op 5 okt 1787.

4. Maria Catharina, ged. Baarle‑Hertog [België] op 11 apr 1789.

5. Henricus, ged. Baarle‑Hertog [België] op 21 mei 1792.

6. Anna Maria, ged. Baarle‑Hertog [België] op 27 mei 1795.

7. Joannes Baptist, ged. Baarle‑Hertog [België] op 27 jun 1795, tr. (resp. ongeveer 30 en ongeveer 26 jaar oud) Chaam op 13 jun 1826 (Akte 5) met Maria Reijntjens, geb. Chaam circa 1800.

groetjes
Eric

Lees meer
04 dec 2006 07:52 #2236 door Polleke1959
Beantwoord door Polleke1959 in topic Adrianus Peeters
Hallo Eric,
de stukken op de website van Amalia komen allemaal van mij af.
Dus die had ik al. Toch bedankt dat je de moeite hebt genomen.

groet Jan

Groet Jan aka Polleke

Tijd voor maken pagina: 0.087 seconden
Gemaakt door Kunena

Heilige Communie web
Eerste heilige communie op 19 mei 1966 in
de parochiekerk van Onze Lieve Vrouw
van Bijstand te Baarle-Nassau.