Deze website gebruikt cookies. Accepteer de cookies als u alle functionaliteiten van deze website wilt gebruiken.

Fam. Broos-Seegers Baarle en omgeving en Geneaforum.org

Norbertus Van den Heuvel

Lees meer
18 mei 2006 12:37 #1484 door rongé eric
Norbertus Van den Heuvel werd gestart door rongé eric
Hallo,

Deze Norbertus zou uit Baarle (Castelré?) afkomstig zijn. In Ravels had hij met Joanna 7 kinderen.
Kent iemand zijn geboortedatum en ouders?
Dank bij voorbaat,
vriendelijke groeten
Eric

Norbert Van den Heuvel, (ex-Baarle), gestorven in Weelde op 6 Mei 1711, gehuwd op 21 November 1694 in Weelde met:
Joanna Everts Cornelis, geboren in Weelde op 6 Juli 1671, gestorven in Weelde op 21 Oktober 1727, dochter van Everardi Cornely Everts en Anna Michaelis Staes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18 mei 2006 16:24 #1485 door geerdien krijnen
Beantwoord door geerdien krijnen in topic Norbertus Van den Heuvel
Dag Eric,

ik heb heel lang gezocht naar de vooruders van Joannis van den Heuvel (x Margaretha Baerlmans), geboren in Baarle, Castel, Ravels, Minderhout; tenminste dat stond bij zijn huwelijk in Weelde in 1694. Nu: Joannis komt uit Minderhout en zijn broer Norbertus ook.
Via site Ragebol (de oude gemeentearchieven, bijvoorbeeld GA Ravels 6fol304v 5/10/1693) vond ik dat hij de zoon moest zijn van Jacob Pauwels en Jacomijn Balemans. Maar geen doop te vinden... Uiteindelijk heb ik via Jan Broos en Cyriel Verbeek de doopdata van de kinderen van Jacob en Jacomijn kunnen krijgen en de vader van Jacob (Pauwels, die 3x is getrouwd maar onduidelijk is van welke moeder Jacob komt) waarvoor ik hen natuurlijk zeer dankbaar ben. O.a. op basis van deze gegevens kan ik de de volgende kwartierstaat geven:

Kwartierstaat van Norbertus van den Heuvel
Generatie 1 ( kwartierdrager )
1 Norbertus van den Heuvel. Hij is gedoopt op 29-06-1672 in Minderhout. Norbert is overleden. Notitie bij Norbertus: [site ragebol] doopgetuigen Joannes Hendrix en Helena Adriani Stoops - (bron: oud gemeentearchief van Ravels 1687-1693 en 1693-1700 en 1700-1709, site Ragebol) GA Ravels 6fol304v 5/10/1693 Akkoord kinderen Jacob Pauwels en Jacomijn Balemans: 1 Pauwels van den Heuvel 2 Adriaen van den Heuvel 3 Norbert van den Heuvel 4 Marie van den Heuvel x Peeter Orlemans - (G.A. Ravels 7 fol48r 13/12/1694)Norbertus (x Jenneken Everaerd Cornelissen), Adriaen, Pauwels en Marie van den Heuvel (x Peeter Orlemans), de kinderen van Marie Balemans (oa Adriaen van Steensel en Marie van Steensel) én de weeskinderen van Jenneken Balemans (x Peeter van Fuen) zijn kinderen en erfgenamen van Jan Balemans x Ida van Laer

Generatie 2 ( ouders )
2 (Joannes) Jacobs Pauwelssen. (Joannes) Jacobs is overleden.
Notitie bij (Joannes) Jacobs: ook Vanden Heuvel [forum westbrabant de_wannes = jan broos] op zoek naar de voorouders van Jacobs pauwelsen en Jacoba Baelmans. Reactie 22 nov05: ouders zouden Pauwels Cornelis Geert Wouters x Lysabeth Peeter Jacobs tot Castel op den HEUVEL wel eens kunnen wezen. Mail Cyriel Verbeek mrt06: zijn vader Pauwels Cornelis Geert Wouters trouwt op 7/1/1630 in Minderhout met Elisabeth Peter Jacops. Meer dan waarschijnlijk trouwt dezelfde Pauwels als Pauwels Cornelissen reeds op 15/7/1614 met Naenken Cornelis Adriaen Odts. Uit beide huwelijken kinderen gevonden maar geen Jacob; wel ben ik overtuigd dat Pauwels wonende op den Heuvel in Castel naam heeft gegeven aan familie van den Heuvel. Uit welk huwelijk Jacob moet zijn weet ik niet; in ieder geval moet Pauwels bij dat eerste huwelijk meer kinderen gehad hebben dan ik in de DTB ben tegengekomen. Jacoba Baelmans is in ieder geval een dochter van Jan en Ida van Laer.

Hij trouwde met:
3 Jacoba (Jacomijnen Ariaens) Baelmans. Jacomijnen Ariaens is overleden. Notitie bij Jacomijnen Ariaens: mogelijk begraven op 12-01-1675 in Ravels (bron Ragebol) - mogelijk ouders Jan Balemans en Ida van Laer. Zie ook site ravels/weelde/poppel onder Het Geslacht Balemans
MOGELIJKE BROERS EN ZUSSEN (getuigen bij doop van kleinkinderen Vd Heuvel): Elisabeth, Gerardus, Catharina, Petrus, Margaritha,

Kinderen van (Joannes) Jacobs en Jacomijnen Ariaens:
I. Pauwels. Hij is gedoopt op 07-06-1658 in Minderhout. Pauwels is overleden. [site ragebol] doopgetuigen Martinus Marten sen Maria filia Joannes Willemsen. Hij trouwde met Clara van Ackerbroeck. Clara is overleden.
II. Anna. Zij is gedoopt op 07-06-1660. Anna is overleden. [site ragebol] doopgetuigen Petrus Geertsen en Magdalena Matheussen
III. Marie. Zij is gedoopt op 18-06-1662 in Minderhout. Marie is overleden.
[site ragebol] doopgetuigen Guiliemus Joannis Willemsens, Elisabeth uxor Walterus Gerardi Wouters
IV. Adriaen. Hij is gedoopt op 29-07-1664 in Minderhout. Adriaen is overleden op 16-12-1751 in Weelde, 87 jaar oud. [site ragebol] doopgetuigen Jacobus van Ackerbroeck. bron overlijden: jvdbiest - ADRIANUS van de Heuvel (uit Baerle/Castel/Ravels/Minderhout) trouwt in 1689 in Weelde met Anna Jan de Bie.
V. Norbertus. Hij is gedoopt op 27-05-1667 in MInderhout. Doopgetuigen: [site ragebol] Adrianus Baelemans, Anna uxor Michael Aert Joonen
VI. Joannis. Hij is gedoopt op 10-09-1669 in Ravels. Joannis is overleden vóór 1723, ten hoogste 54 jaar oud. doopgetuigen: Joannes Baelmans en Joanna Baelmans - getuigen bij huwelijk in 1694: Norbertus van den Heuvel en Jacobus Baerlmans. Hij trouwde op 30-05-1694 in Weelde (B) met Margareta Cornelii Baerlmans, dochter van Cornely Jacobi Baelmans en Maria Nicolai Marinus. Zij is gedoopt op 20-07-1672 in Weelde (B). Margareta Cornelii is overleden.
VII. Norbert. (zie 1) [site ragebol] doopgetuigen Joannes Hendrix en Helena Adriani Stoops - NORBERTUS van den Heuvel trouwt in 1694 in Weelde met Joanna Everts Cornelis.

Generatie 3 ( grootouders )
4 Pauwels Cornelis Geert Wouters, geboren omstreeks 1590. Pauwels Cornelis Geert is overleden. Hij trouwt in mInderhout 3x: in 1614 met Naenken Cornelis Adriaen Odts, in 1630 met Elisabeth Peter Jacops en waarschijnlijk in 1633 met Antonia Maes
Kinderen van Pauwels Cornelis Geert:
I. (Joannes) Jacobs (Zie 2)
II. Cornelius. Hij is gedoopt op 26-05-1630 [site ragebol] doopgetuigen Joannes Geerden, Paula Petri Jacobs - Hij ging een relatie aan met Jacoba NN. Jacoba is overleden.
III. Adrianus. Hij is gedoopt op 06-11-1631 in Minderhout. Adrianus is overleden. [site ragebol] doopgetuigen Adrianus Huysmans, Cornelia Andries Cornelissen
IV. Anna Cornelii Gerardi. Zij is gedoopt op 02-09-1633 in Minderhout. Anna Cornelii Gerardi is overleden. [site ragebol] doopgetuigen Petrus Jaspers Severijns, Maria Aertssen

6 Jan Baelmans. Jan is overleden.
Hij trouwde met:
7 Ida van Laer. Ida is overleden.
Kind van Jan en Ida:
I. Jacoba (Zie 3)

Lees meer
18 mei 2006 16:34 #1486 door geerdien krijnen
Dag,

in mijn reactie schreef ik dat ik info van Jan Broos had gekregen, maar dat moet in dit geval Johan van Steen zijn.
Ja, dat heb je met die namen polleke en wannes.....
Sorry en ik hoop dat het hiermee is rechtgezet :)

Geerdien

Lees meer
18 mei 2006 18:06 #1487 door rongé eric
Beantwoord door rongé eric in topic Norbertus Van den Heuvel
Hallo,

Dank hiervoor

Heb dit in mijn kwartierstaat
Koppel Jan Baelemans en Ida Van Laer,
via hun zoon Gerard en via hun dochter Catharina.
Hun dochter Jacoba die de moeder van Norbertus zou zijn ken ik niet

Jan Baelemans, meier van Ravels, geboren in Ravels in 1604, gestorven in Ravels op 18 September 1690, zoon van Adriaan Wouter Baelemans en Jacomijne, gehuwd Ida van Laer op 25 Januari 1632 in Vosselaar.
Ida Van Laer, dochter van de Schout van Beerse, Vosselaar en Merksplas.
6 kinderen:
1: Adriaan Baelemans, (verbleef te Mechelen).
2: Gerard Baelemans.
3: Peter Baelemans, gestorven in Ravels op 8 November 1719, gehuwd Petronella Janssen op 22 December 1687 in Ravels.
4: Catharina Baelemans.
5: Elisabeth Baelemans, gehuwd Adriaan Mutsaert.
6: Jenneken Baelemans, gehuwd Petrus Andresen van Funen (Deense soldaat) op 16 Juni 1674 in Ravels.

Adriaan Wouter Baelemans, zoon van Wouter Baelemans en Nelleke Bastiaens Cuylaerts.
Jacomijne.

De naam van Steensel waarvan sprake vind ik ook terug bij het huwelijk van een dochter van Norbertus:
Jacoba van den Heuvel, geboren in Weelde op 1 September 1695, gestorven in Ravels op 17 September 1727, gehuwd Jacobus Van Steensel (geboren in Ravels op 4 Februari 1687, gestorven in Ravels op 29 Oktober 1727, zoon van Adrianus van Steensel en Helena Adam Sips) op 14 Februari 1719 in Ravels.

Lees meer
18 mei 2006 18:26 #1488 door rongé eric
Hallo,

Ben even gaan opzoeken van waar ik deze gegevens heb.
Verkregeb van wijlen "Willem Paulussen" de auteur van het artikel over het geslacht Baelemans in Weelde.

groetjes
Eric

Lees meer
18 mei 2006 21:31 #1490 door rudivdl
Beantwoord door rudivdl in topic Norbertus Van den Heuvel
Hallo iedereen,

Ik zat een beetje vast in mijn onderzoek in Minderhout naar Paulus Jacobi Van Den Heuvel x Clara Van Ackerbroeck, maar door jullie speurwerk ben ik er eindelijk uitgeraakt.

Bedankt

Lees meer
19 mei 2006 07:49 #1491 door rongé eric
Hallo,

Heb nog wel enkele twijfels of Jacoba werkelijk een dochter is van Jan Baelemans en Ida Van Laer.
Blijkbaar is haar patroniem Ariaens?
Ik vind ze ook niet terug, natuurlijk rijst dan de vraag op welke wijze haar kinderen erfgenamen zijn van Jan en Ida?
Nog even doorzoeken ....

groetjes
Eric

Lees meer
19 mei 2006 17:59 #1495 door geerdien krijnen
Dag Eric,

ik heb Cyriel Verbeek gevraagd per mail en hij geeft aan dat eea te vinden is bij GA Ravels (zie site ragebol en hieronder). Lijkt me overtuigend genoeg!
NB er is een Maria Balemans die met een Andreas van Steensel trouwt en in Ravels kinderen krijgt tussen 1661 en 1673, zie GA Ravels 6fol105r 12/9/1689 en GA Ravels 7fol77v 18/3/1695

G.A.Ravels 7 fol 48r 13/12/1694
kinderen en erfgenamen + Jan Balemans x Ida van Laer:
1. Geeraert
2. Catalijn x Cornelis Jan Huyps
3. Elisabeth x Adriaen Mutsaerts
4. Peeter
5. Adriaen van Steensel met een zuster
Jan van Steensel
Geert van Steensel
Anna van Steensel x Lendert Jan Gijssen
6. Pauwels van den Heuvel
Adriaen van den Heuvel
Norbertus van den Heuvel
Marie van den Heuvel x Peeter Orlemans
7. weeskinderen Jenneken Balemans
deling

Het verhaal "geslacht Balemans" heeft het over 6 kinderen: Adriaan, Gerard, Peter, Catalijn, Elisabeth en Jenneken. Lijkt dat Maria en Jacoba nergens bij naam genoemd worden, maar hun kinderen erven wel.

groet en dank aan Cyriel, Geerdien

Tijd voor maken pagina: 0.160 seconden
Gemaakt door Kunena

Heilige Communie web
Eerste heilige communie op 19 mei 1966 in
de parochiekerk van Onze Lieve Vrouw
van Bijstand te Baarle-Nassau.