Deze website gebruikt cookies. Accepteer de cookies als u alle functionaliteiten van deze website wilt gebruiken.

Fam. Broos-Seegers Baarle en omgeving en Geneaforum.org

Bogaerts en Faes

• geerdien krijnen
  • Onderwerp Auteur
Lees meer
09 okt 2005 14:28 #369 door geerdien krijnen
Bogaerts en Faes werd gestart door geerdien krijnen
Dag,
Joannes Nicolai Bogaerts x Maria Cornelii Faes, beiden ex Hoogstraten: op 30-06-1724 wordt in Baarle-Hertog (bron: geneadag Ravels-Eel 2004 BH dopen 1709-1799 amaliavansolms) hun zoon Joannes Baptista gedoopt. Wie kan mij helpen aan verdere gegevens over beide ouders?
groet, geerdien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28 dec 2005 15:06 #610 door Polleke1959
Beantwoord door Polleke1959 in topic Bogaerts en Faes
Hoi Geerdien,
Niet veel gevonden, alleen het kerkelijke huwelijk:
16-8-1720 Hoogstraten.
Ik heb nog wel fotos genomen van allerei aktes, die moet ik nog wel uitzoeken.

groet Jan

Groet Jan aka Polleke
Genealogieen Broos Seegers regio Baarle.
Beheerder / initiatiefnemer geneaforum.org

• geerdien krijnen
  • Onderwerp Auteur
Lees meer
28 dec 2005 23:42 #614 door geerdien krijnen
Beantwoord door geerdien krijnen in topic Bogaerts en Faes
Jan,

bedankt, dat had ik nog niet. Heb je misschien nog meer kinderen van Joannes en Maria en doopgetuigen?

Zag dat er een soort indringer op het forum zat, maar omdat ik niet meer bij zijn / haar profiel kan komen denk ik dat jullie hem / haar verwijderd hebben. Klopt dat?

groet, Geerdien

Lees meer
12 feb 2006 21:38 #912 door margaretha
Beantwoord door margaretha in topic Bogaerts en Faes
Hallo Gerdien,
Dezelfde familie zit in mijn bestand:

Jan Nicolai Boogaerts, zoon vn Nicolaas Petri Boogaerts en Maria Janssen/Jans, gedoopt 2-4-1700 te Hoogstraten(Adrianus Jans, Maria De Klerck), overleden 9-4-1766 Hoogstraten (uit klapper: "man van Faes Maria")
Ze huwen te Hoogstraten op 16-8-1720 (Jacobo Gevaerts,Joanne Jansens)
en
Maria Faes, dochter van Joannes Faes en Maria Peeters, gedoopt 9-8-1701 Hoogstraten(Joannes Faes, Elisabeth Houtermans(pr), overleden te Hoogstraten 13-3-1773(klapper" weduwe Vandenbogaert").
Kinderen :
Maria Elisabeth 6-4-1722 Baarle Hertog(Cornelius Faes voor Nicolaus Bogaerts en Maria Petri Severyns, gehuwd te Antwerpen met Peter Straetmans

Joannes 30-6-1724 Baarle Hertog(Adrianus Van Ael,vr Faes Cornelius en Adriana Laurenti Vermeulen, vr Bogaerts Catharina Nicolaiï

Petronilla 2-4-1726 Baarle Hertog(Joannes Adriani Janssen, Elisabeth Joannis Antonissen (= waarschijnlij overleden vr 1736)

Petrus Cornelius 25-2-1728 Baarle Nassau(Petrus Joannis Antonissen, Joanna Nicolai¨Bogaerts

Elisabeth Clara 1-3-1731 Hoogstraten (Antonius Smekens ipv Jacobus Gebaers, Elisabeth Severijns)

Nicolaas 11-1-1733 Hoogstraten (Cornelis Peter Faes, Maria Franckx

Petronella 25-2-1736 Hoogstraten (Franciscus Wachtmans, Joanna Jaspers) /+ 3-2-1800 Gr Zundert, gehuwd ca 1770 met Joannes Christianus Schellekens =(mijn voorvader)

Lucia 17-7-1738 Hoogstraten(Joannes Henderickx,Antonia Van Beeck. /+ voor 1786, gehuwd met Frans Leys

Catharina 6-10-1742 Hoogstraten/+25-00-1783 Hoogstraten, gehuwd 3-5-1773 te Hoogstraten met Sebastianus Mercelissen

Ik hoop dat je de gegevens kunt gebruiken. Misschien kun je mee uitkijken naar het huwelijk van mijn voorvader? Die had 2 kinderen geboren te Meer in 1774 en 1775
Groetjes,
Margareta

• geerdien krijnen
  • Onderwerp Auteur
Lees meer
22 feb 2006 16:36 #1016 door geerdien krijnen
Dag Margareta,

zie dat ik nog niet heb gereageerd op je mailtje, nog bedankt voor je reactie!

Ik heb wel een vraag:
Jij hebt Joannes Boogaerts, gedoopt in 1700, die trouwt met Maria Faes. Ik heb de Joannes die gedoopt is in 1699 in Hoogstraten als man van Maria. Jouw Joannes heet bij zijn doop Joannes Franciscus. (bron: gezinsreconstructies Hoogstraten) Staat er in de klapper "man van Faes Maria" dat Joannes inderdaad gedoopt is in 1700?

Groet, Geerdien

Lees meer
22 feb 2006 17:59 #1020 door margaretha
Dag Gerdien,
De gegevens zitten al sedert 1999 in mijn bestand.
als brondvermelding staat er bij "PR"
Ik geloof dus dat ik de aktes heb nagezien in de parochieregisters.
Ik had voor beide kinderen Joannes en veronderstelde dat het eerste kind is overleden.
Als er bij het overlijden is vermeld "man van Faes Maria" is dat reeds een uitgebreide mededeling. Meestal moet men het doen met vermelding van de naam alleen, en dan kan je er naar raden dewelke het is.
Als er een overlijden te vinden is van de eerste Joannes kan men natuurlijk zekerder zijn, maar heel dikwijls worden de overlijdens van jonge kinderen niet vermeld.
Heb jij nog andere gegevens over dit gezin?
Vr Groeten,
Margareta

• geerdien krijnen
  • Onderwerp Auteur
Lees meer
22 feb 2006 18:23 #1021 door geerdien krijnen
Dag Margaretha,

hieronder de kwartierstaat van Jan Baptist Bogaerts x Maria Faes. Ik heb hier nog wel in staan dat Jan Baptist in 1699 is geboren, laat ik nog even staan maar voor de rest maakt het niet echt uit. Heb er zo veel mogelijk de bron bij gezet. Groet, Geerdien

Kwartierstaat van Joannes Nicolai Bogaerts
Generatie 1 ( kwartierdrager )
1 Joannes Nicolai Bogaerts, geboren in Hoogstraten. Hij is gedoopt op 16-03-1699 in Hoogstraten. Joannes Nicolai is overleden.
Notitie bij Joannes Nicolai: doopgetuigen Adrianus de Klerck en Catharina Jans - getuigen bij huwelijk Jacoba Gevaerts en Joanne Jansens (bron geneaforum feb 06 margaretha)
Hij trouwde op 16-08-1720 in Hoogstraten met Maria Cornelii Faes, dochter van [waarschijnlijk] Cornelius Jan Faes en Maria Peeters. Zij is gedoopt op 09-08-1701 in Hoogstraten. Maria Cornelii is overleden op 13-03-1773 in Hoogstraten, 71 jaar oud [bron: geneaforum feb06 margaretha / klapper weduwe Vandenbogaert].
Notitie bij Maria Cornelii: doopgetuigen Joannes Faes en Elisabeth Hautermans
[bron bij het huwelijk van Maria Cornelii en Joannes Nicolai: geneaforum jbroos]
Kinderen van Joannes Nicolai en Maria Cornelii:
I. Maria Elisabeth. Zij is gedoopt op 06-04-1722 in Baarle-Hertog. Maria Elisabeth is overleden.
Notitie bij Maria Elisabeth: doopgetuigen Cornelius Faes voor Nicolaus Bogaerts en Maria Petri Severyns (bron geneaforum feb06 margaretha)
II. Joannes Baptista. Hij is gedoopt op 30-06-1724 in Baarle-Hertog [bron: geneadag Ravels-Eel 2004 amaliavansolms / BH dopen 1709/1799 amaliavansolms]. Joannes Baptista is overleden.
Notitie bij Joannes Baptista: doopgetuigen: Adrianus Van Ael,vr Faes Cornelius en Adriana Laurenti Vermeulen, vr Bogaerts Catharina Nicolaiï (bron geneaforum feb06 margaretha)
Hij trouwde met Maria Quirinus Pauwelse, dochter van Quirinus Pauwels Jacobs en Dymphna Jacobi Huijbrechts. Zij is gedoopt op 17-03-1712 in Merksplas [bron: geneadag Ravels-Eel 2004 / Marcblas 3/60]. Maria Quirinus is overleden.
Notitie bij Maria Quirinus: doopgetuigen: Nicolaas Pauwels, Anna Huijvetters

III. Petronilla. Zij is gedoopt op 02-04-1726 in Baarle-Hertog. Petronilla is overleden.
Notitie bij Petronilla: doopgetuigen Joannes Adriani Janssen, Elisabeth Joannis Antonissen (bron geneaforum feb06 margaretha)
IV. Petrus Cornelius. Hij is gedoopt op 25-02-1728 in Baarle-Nassau. Petrus Cornelius is overleden.
Notitie bij Petrus Cornelius: doopgetuigen Petrus Joannis Antonissen, Joanna Nicolai Bogaerts (bron geneaforum feb06 margaretha)
V. Elisabeth Clara Joannis. Zij is gedoopt op 01-03-1731 in Hoogstraten. Elisabeth Clara Joannis is overleden.
Notitie bij Elisabeth Clara Joannis: doopgetuigen Antonius Smekens noe Jacobus Gevaers en Elisabeth Severijns
VI. Nicolaes Joannis. Hij is gedoopt op 11-01-1733 in Hoogstraten. Nicolaes Joannis is overleden.
Notitie bij Nicolaes Joannis: doopgetuigen Cornelis (Peter)Faes en Maria Francken (Franckx) (bron geneaforum feb06 margaretha)
VII. Petronella Joannis. Zij is gedoopt op 25-02-1736 in Hoogstraten. Petronella Joannis is overleden op 03-02-1800 in Zundert, 63 jaar oud [bron: geneaforum feb06 margaretha].
Notitie bij Petronella Joannis: doopgetuigen Franciscus Wachtmans en Joanna Jaspers - gehuwd ca 1770 met Joannes Christianus Schellekens [geneaforum feb06 margaretha]
VIII. Lucia Joannis. Zij is gedoopt op 17-07-1738 in Hoogstraten [bron: gezinsre. Hoogstraten]. Lucia Joannis is overleden.
Notitie bij Lucia Joannis: doopgetuigen Joannes Henderickx en Antonia van Beeck
IX. Catharina Joannis. Zij is gedoopt op 06-10-1742 in Hoogstraten [bron: geneaforum feb06 margaretha]. Catharina Joannis is overleden op 25-?-1783 in Hoogstraten, 40 jaar oud.
Notitie bij Catharina Joannis: doopgetuigen Joannes van den Broeck en Martina Leijs
Zij trouwde op 03-05-1773 in Hoogstraten met Sebastianus Mercelissen. Sebastianus is overleden. [bron bij het huwelijk van Sebastianus en Catharina Joannis: geneaforum feb06 margaretha]

Generatie 2 ( ouders )
2 Nicolaes Bogaerts. Hij is gedoopt op 16-05-1672 in Hoogstraten. Nicolaes is overleden.
Notitie bij Nicolaes: doopgetuigen Andreas Boeijens en Catharina van der Vloet noe Anna van der Veken

Hij ging een relatie aan met:
3 Maria Jan Govaerts. Maria Jan is overleden.

Kinderen van Nicolaes en Maria Jan:
I. Petronella Nicolai. Zij is gedoopt op 10-10-1694 in Hoogstraten. Petronella Nicolai is overleden.
Notitie bij Petronella Nicolai: doopgetuigen Gerardus Janssen en Joanna de Klerck
II. Maria Catharina Nicolai. Zij is gedoopt op 16-04-1696 in Hoogstraten. Maria Catharina Nicolai is overleden.
Notitie bij Maria Catharina Nicolai: doopgetuigen Nicolaes Adriaenssen en Martina Adriaenssen
III. Petronella Nicolai. Zij is gedoopt op 04-08-1697 in Hoogstraten. Petronella Nicolai is overleden.
Notitie bij Petronella Nicolai: doopgetuigen Franciscus Bogaerts loco Cornelius Blommaers en Jacoba Verbanen
IV. Joannes Nicolai (Zie 1)
V. Joannes Franciscus Nicolai. Hij is gedoopt op 02-04-1700 in Hoogstraten. Joannes Franciscus Nicolai is overleden.
Notitie bij Joannes Franciscus Nicolai: doopgetuigen Adrianus Jans en Maria de Klerck
VI. Catharina Nicolai. Zij is gedoopt op 23-09-1701 in Hoogstraten. Catharina Nicolai is overleden.
Notitie bij Catharina Nicolai: doopgetuigen Cornelius Blommaers noe Joannes Peeters en Joanna de Klerck
VII. Adrianus Nicolai. Hij is gedoopt op 08-05-1703 in Hoogstraten. Adrianus Nicolai is overleden.
Notitie bij Adrianus Nicolai: doopgetuigen Adrianus Claesen en Catharina Jan Govaerts
VIII. Maria Gertrudis Nicoali. Zij is gedoopt op 20-06-1704 in Hoogstraten. Maria Gertrudis Nicoali is overleden.
Notitie bij Maria Gertrudis Nicoali: doopgetuigen Adam Geertsen en Catharina Wauters
IX. Petrus Nicolai. Hij is gedoopt op 03-09-1705 in Hoogstraten. Petrus Nicolai is overleden.
Notitie bij Petrus Nicolai: doopgetuigen Cornelius Geertsen en Petronella Peeters
X. [vader:waarschijnlijk] Maria Gertrudis Nicolai. Zij is gedoopt op 01-05-1710 in Hoogstraten. Maria Gertrudis Nicolai is overleden.
Notitie bij Maria Gertrudis Nicolai: dooopgetuigen Joannes Goetseels en Petronella Peeters

Generatie 3 ( grootouders )
4 [waarschijnlijk] Petrus Bogaerts. Petrus is overleden.
Hij ging een relatie aan met:
5 Joanna van der Vloet. Joanna is overleden.

Kinderen van Petrus en Joanna:
I. Jacobus Petri. Hij is gedoopt op 25-01-1663 in Hoogstraten. Jacobus Petri is overleden.
Notitie bij Jacobus Petri: doopgetuigen Walteruus Hautermans en Gertrudis Matthijsen
II. Joannes Franciscus Petri. Hij is gedoopt op 03-01-1665 in Hoogstraten. Joannes Franciscus Petri is overleden.
Notitie bij Joannes Franciscus Petri: doopgetuigen Joannes van der Vloet en Maria van Lieshout
III. Petrus Petri. Hij is gedoopt op 25-07-1666 in Hoogstraten. Petrus Petri is overleden.
Notitie bij Petrus Petri: doopgetuigen Joannes Dingmans en Elisabeth de Winter
IV. Petrus Petri. Hij is gedoopt op 02-04-1668 in Hoogstraten. Petrus Petri is overleden.
Notitie bij Petrus Petri: doopgetuigen Cornelius Crools en Anna Adrianssen
V. Franciscus Petri. Hij is gedoopt op 27-05-1669 in Hoogstraten. Franciscus Petri is overleden.
Notitie bij Franciscus Petri: doopgetuigen Franciscus van der Vloet / Gertrudis van der Vloet
VI. Maria Petri. Zij is gedoopt op 16-07-1670 in Hoogstraten. Maria Petri is overleden.
Notitie bij Maria Petri: doopgetuigen Joannes Digmans pro Franciscus Sonevili en Catharina Sebastiani
VII. [vader:waarschijnlijk] Nicolaes (Zie 2)
VIII. Martinus Petri. Hij is gedoopt op 12-10-1673 in Hoogstraten. Martinus Petri is overleden.
Notitie bij Martinus Petri: doopgetuigen Joannes Jacobi Jaspars en Maria Huijsmans

Gegenereerd met Aldfaer versie 3.3.2 op 22-02-2006 20:20

• geerdien krijnen
  • Onderwerp Auteur
Lees meer
22 feb 2006 18:29 #1022 door geerdien krijnen
Dag margaretha,

zie dat ik vergeten ben om als bron aan te geven voor het laatste deel van de kwartierstaat: kopieën van blz. uit het boek met gezinsreconstructies Hoogstraten (klappers Hoogstraten), die heb ik onlangs van Jan Broos gekregen. Die bladzijden gaan over Bogaerts en Faes.

groetjes, geerdien

Lees meer
22 feb 2006 21:09 #1025 door margaretha
Hallo Gerdien,
Bedankt voor de kwartierstaat.
Ik heb nog:
Nicolaes Bogaerts huwde 1-7-1692 Hoogstraten met Maria Jan Govaerts en Nicolaes zou overleden zijn te Hoogstraten 16-11-1729 "weduwnaar"
en Petrus Bogaerts huwt met Joanna van der Vloet op 14-10-1660.
Groetjes,
Margareta

• geerdien krijnen
  • Onderwerp Auteur
Lees meer
24 feb 2006 06:36 #1034 door geerdien krijnen
Margaret(h)a

Dankjewel en genoteerd!

Geerdien

Lees meer
24 feb 2006 13:31 #1045 door Polleke1959
Hallo Margaretha en Geerdien,
Ik heb het volgende nog gevonden, ik weet alleen niet of jullie er nog iets aan hebben.
www.broos.ws/fotos/archief/00000010.JPG
www.broos.ws/fotos/archief/00000011.JPG

groet Jan

Groet Jan aka Polleke

Lees meer
24 feb 2006 14:18 #1046 door margaretha
Bedankt Polleke, ik ga dit afprinten en rustig nazien. Als er aansluitngen inzitten laat ik nog iets weten.
Ik neem aan dat de foto's uit een bewerking van Hoogstraten zijn.
Groetjes,
Margareta

Lees meer
24 feb 2006 14:20 #1047 door Polleke1959
Hoi Margaretha,
inderdaad Hoogstraten, was ik vergeten.

groet Jan

Groet Jan aka Polleke

• geerdien krijnen
  • Onderwerp Auteur
Lees meer
05 mrt 2006 15:23 #1155 door geerdien krijnen
Dag Jan, Margareta en andere forumleden

Op de blz uit Hoogstraten van Jan Broos vind ik het volgende:

1. Petrus Hans Faes x Maria N: zoon Joannes, ged 9 mei 1629 (get P. Heijnricks en Gisberta (lijsken) Adams
2. Adrianus Petri Faes x Catharina de Lang, dochter Cornelia 22 juni 1680 (get W. Joosten en C. de Vroom) en zoon Petrus 21 maart 1684 (get J de Lange en A. van der Vloet)
3. Joannes Faes x Maria Petrus, dochter Catharina 12 jan 1685 (get B. Jansen en M. Schuermans)
4. Cornelius Joannes Faes x Maria Peeters: dochter Maria 9 aug 1701

Nu heb ik het vermoeden dat 4. Cornelius de zoon is van 3. Joannes. En dat 3. Joannes en 2. Adrianus de zonen zijn van 1. Petrus. Maar dan missen er een aantal doopgegevens.

Mijn vraag:
*werden er nog kinderen op een andere plek, vlakbij Hoogstraten gedoopt?
*Of staan er op een andere plek in het boek van Hoogstraten nog doopgetgevens, die bij deze echtparen horen? Ik denk dan aan: Joannes Petri krijgt zoon Cornelius rond 1670; Petrus Johannis krijgt zoon Adrianus rond 1630
* of heeft er iemand al uitgebreid onderzoek naar Faes in deze buurt en tijd gedaan?

groet, Geerdien

Lees meer
05 mrt 2006 19:39 #1159 door margaretha
Goeden avond Gerdien,

Te Wortel is(denk ik) nog een dochter geboren.
Ik heb uit de bewerking:
Cornelius Joannes Faes x Jansen Maria Petrus
26-5-1704 Wortel Petronella Faes(Willem Joannes Faes, Catharina Jacobus Geerts vr Christina Petrus Jansen.

Tot nu ziet die familie er zo uit bij mij:
Cornelius Joannes Faes x Maria Peeters (+25-10-1722 Hoogstraten)
°Hoogstraten Maria 9-8-1701(Joannes Faes, Elisabeth Hautermans
°Wortel Petronella 26-05-1704 (Willem Joannes Faes, Cath Jac. Geerts vr Christina Petrus Jansen
Cornelius Joannes Faes xx21-1-1725 Hoogstraten Maria Elisabeth Aerts
° Hoogstraten Joannes Franciscus 6-2-1727(Cornelius Faes, Maria Aerts)

Het is wel twijfelachtig of het in de twee huwelijken over dezelfde Cornelius Joannes Faes gaat want er zijn wel een aantal jaren(van 1704 tot 1722) geen geboorten van kinderen meer gevonden van hem.

Wel is Cornelius Faes overleden te Hoogstraten op 28-9-1727 "man van Aerts Maria"

Maria Severyns Petri is doopgetuige van het 1ste kind van Joannes Nic. Bogaertsx Maria Corn Faes in april 1722, en in 1731 is een Elisabeth Severyns meter.
Zou het kunnen dat Maria Peeters ook "Severeyns" heet?

Het derde kind dat U noemt in uw bericht: nl Catharina ° 1685 is wel een dochter van Adriana Deckers ipv Maria Petrus

Ik ben samen met U benieuwd of er nog reacties komen?
Groetjes,
Margareta

Tijd voor maken pagina: 0.104 seconden
Gemaakt door Kunena

Heilige Communie web
Eerste heilige communie op 19 mei 1966 in
de parochiekerk van Onze Lieve Vrouw
van Bijstand te Baarle-Nassau.