Deze website gebruikt cookies. Accepteer de cookies als u alle functionaliteiten van deze website wilt gebruiken.

Fam. Broos-Seegers Baarle en omgeving en Geneaforum.org

Joannes Adriaensen -Schepers Maria Catharina

Lees meer
13 juni 2006 13:44 #1597 door margaretha
Joannes Adriaensen -Schepers Maria Catharina werd gestart door margaretha
Hallo Allemaal,

Joannes Adriaensen en Maria Catharina Scheppers huwden te Hoogstraten op 10 vendemiaire, volgens de tienjaarlijkse klapper die op de site van Genealogie te Hoogstraten te vinden is.
Op de kopie van de klapper is echter geen jaar te zien, en de akte is niet te vinden tussen de reeds verschenen huwelijksakten.
Wie kan mij meer informatie geven over dit echtpaar?
Hun dochter : Maria Catharina werd geboren te Meer op 30-11-1800.
Joannes Adriaensen is overleden op 20-8-1811 te Meer maar zijn ouders werden niet vermeld in de overlijdensakte. Hij is te Rijkevorsel geboren ca 1755
Alvast bedankt,
Margareta

Vandaag in archief te antwerpen klapper Hoogstraten nagekeken. Het was huwelijk was in jaar 7 maar op 10 nivose ipv 10 vendemiaire
In de huwelijksakte werden wel de ouders vermeld.
Joannes Adriaensen is ° te Rijkevorsel , zoon van Petrus Adriaensen en Catharina Van Sande op 3-8-1754

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27 aug 2006 13:30 #1927 door matthé danny
Beantwoord door matthé danny in topic Joannes Adriaensen -Schepers Maria Catharina
Hallo

Volgens mij zijn dit hun ouders :

Adriaensen Petrus, geboren te Rijkevorsel op 24.06.1719 en overleden te Rijkevorsel op 19.09.1781. Hij huwt te Rijkevorsel op 18.10.1745 met Anna Catharina van Sande. Ze is geboren te Rijkevorsel op 10.03.1724 en overleden te Rijkevorsel op 29.05.1799.

Renerius Joannis Schepers ( zonder gegevens) huwde te Meer op 10.10.1747 met Joanna Maria Josephus Smolders. Deze laatste was geboren te Meer op 19.07.1728 en overleden te Meer op 26.02.1794.

Groeten

Danny

Lees meer
27 aug 2006 18:22 #1933 door margaretha
Beantwoord door margaretha in topic Joannes Adriaensen -Schepers Maria Catharina
Hallo Danny,

Bedankt voor de gegevens.
Voor die kwartierstaat zoek ik nog steeds de overlijdensdatum van Maria Catharina Schepers °11-11-1747 te Meer.
Haar echtgenoot is overleden te Meer op 1811. Zij zou dus daarna zijn overleden maar ik weet niet waar of wanneer.
Haar dochter Maria Catharina Adriaenssen huwt te Minderhout op 9-2-1828 met Franciscus Brosens en ze is overleden te Meer op 28-4-1834.
Misschien zal ik bij gelegenheid de beide akten terug moeten opzoeken om hier eventueel meer gegevens te vinden over Maria Catharina Schepers.
Groetjes
Margareta

Lees meer
09 feb 2007 16:29 #2576 door johan schepers
Beantwoord door johan schepers in topic Joannes Adriaensen -Schepers Maria Catharina
hoi margaretha

kun je hier iets mee??

Aktetype bs_o
Plaats Zundert
Overlijdensdatum 17-02-1836
Aktenummer 27
Overledene Maria Catharina Schepers
Type relatie weduwe
Relatie overledene Johannes Adriaenssen
Vader overledene Rijnier Schepers
Moeder overledene Maria Smolders
Bijzonderheden -

de bron
www.regionaalarchiefwestbrabant.nl/

Tijd voor maken pagina: 0.075 seconden
Gemaakt door Kunena

Heilige Communie web
Eerste heilige communie op 19 mei 1966 in
de parochiekerk van Onze Lieve Vrouw
van Bijstand te Baarle-Nassau.