Deze website gebruikt cookies. Accepteer de cookies als u alle functionaliteiten van deze website wilt gebruiken.

Fam. Broos-Seegers Baarle en omgeving en Geneaforum.org

Simon Pauli Niklaassen van Son ca 1650 Rijen?

• geerdien krijnen
  • Onderwerp Auteur
Lees meer
20 feb 2011 19:10 #8226 door geerdien krijnen
Simon Pauli Niklaassen van Son ca 1650 Rijen? werd gestart door geerdien krijnen
Ik ben op zoek naar meer gegevens van Simon van Son en Anna Smitten. Wie kan mij helpen? Groet, Geerdien

Simeon Pauli Niklaassen van Son (ook Simon Verhulst), trouwde met Anna Thomae Smitten. (Notitie bij Anna: broer wrs Hendricus Thomae Smitten x Adriana Winandi, dochter Petronilla 11 januari 1684 Rijen, doopgetuigen Maria Joannis Tempelaers loco Barbara Thomae Smitten RK - Rijen - akten van doop, trouw en begraven 1619-1649, Gilze en Rijen)
Kinderen van Simeon en Anna:
1 Adriana Simonis Verhulst. Adriana is overleden. Adriana trouwde op 01-05-1746 in Oosterhout met Nicolaus Anthoni Tempelaers.
2 Paulus Simons Paulessen Niklaassen van Son. Hij is gedoopt op 24-01-1679 in Rijen [bron: rijen 33/43 / dopen rk rijen 1662-1681 p40]. Doopgetuigen: Thomas Smitten (in hun plaats) Elisabet Thomae Smitten
3 Thomas Simons Paulussen Niklaassen van Son. Hij is gedoopt in 12-1680 in Rijen [bron: RK - Rijen - doopboek 1680-1731, Gilze en Rijen p4]. Doopgetuige: Maria Thomae Smitten. Thomas trouwde, 24 jaar oud, op 05-04-1705 in Dongen met Hendrina Mode.
4 Petrus Simons Paulussen Niklaassen van Son. Hij is gedoopt op 07-04-1683 in Rijen [bron: rijen 32/8vo / RK - Rijen - doopboek 1680-1731, Gilze en Rijen p8]. ook Petrus Simons Verhulst, van der Hulst - doopgetuigen: Adriana Winandi (in hun plaats) Maria Smitten
Petrus trouwde, 30 jaar oud, op 14-05-1713 in Oosterhout [bron: CDrom ohout Wijnsouw-de Haan] met Willemyna Jacoba Jansen Fick, 26 jaar oud. Willemyna is een dochter van Joannes Willemse Fick en Antonia Bartholomeuse. Zij is gedoopt op 30-03-1687 in Oosterhout. ookk Wilhelma Fick, Jacoba Fick, Guilielma Fick, Jacomina Jansen Fick, Jacoba Jansen Fick, 5 Jacoba Ficken - doopgetuige: Cornelia Bartholomeuse; bijz.: helft van tweeling - bij huwelijk: Peeter Sijmons van der Hulst, j.m. geb. van Reijen onder Gils, won. tot Oosterhout. Willemijna FICK, j.d. geb. en won. hier tot Oosterhout aan de vaart NB de Magistraat van Gils heeft eene idemnisatie gegeven voor de helft. NB Volgens sommige bronnen is Maria de Ridder (en niet Willemyna Fick), overleden 24 sep 1794 te Oosterhout de moeder van Joannes, Cornelis, Antonetta, Henricus en kind Verhulst
5 Catharina Simons Paulussen Niklaassen van Son. Zij is gedoopt op 13-02-1688 in Rijen [bron: rijen 32/16]. Doopgetuigen: Nicolaus Pauli, Joanna Luciae [sic] (in hun plaats) Maria Thomae Smitten
6 Cornelis Simons Paulussen Niklaassen van Son. Hij is gedoopt op 20-03-1691 in Rijen [bron: rijen 32/26vo]. Doopgetuigen: Adamus Gerardi Segers, Elisabetha Thomae Smits
7 Elisabeth Simons Paulussen Niklaassen van Son. Zij is gedoopt op 16-02-1693 in Rijen. Elisabeth is overleden op 09-01-1768 in Oosterhout, 74 jaar oud.
8 Henricus Simons Paulussen Niklaassen van Son, geboren op 02-10-1695 in Rijen. Henricus is overleden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01 jan 2013 19:02 #8569 door ditje
Beantwoord door ditje in topic Re: Simon Pauli Niklaassen van Son ca 1650 Rijen?
Hoi Geerdien

Een late reactie op jouw vraag voor info over Simon Pauli Nilklaasen van Son....

Heb je nog belangstelling voor deze persoon?

Er staat dat Adriana, zijn dochter, is getrouwd met N.Tempelaers..
Ik denk dat Adriana echter een dochter is van Sijmon Jan Sijmen (van Hulten) en Cornelia Gijsberts Eijckmans (van den Rijen). Gedoopt op 26-9-1716 in Oosterhout.

De naam JAN SIJMON PAULUSSE heb ik pas ergens gezien...volgens mij woonde hij ook in Hoilten.
Ik heb een aantal foto's genomen o.a. van gemaallijsten en hoodgeldcohieren van vnl Hoilten. (RAT)

Meestal worden alleen het aantal personen genoemd, een enkele keer ook de namen van de kinderen. De naam van de echtgenote echter nooit....helaas...
Soms zijn die via vestbrieven terug te vinden. Isis Breda, Stadsarchief Breda of het not. archief in Tilburg.

grs Ditje

• geerdien krijnen
  • Onderwerp Auteur
Lees meer
04 jan 2013 13:41 #8578 door geerdien krijnen
Beantwoord door geerdien krijnen in topic Re: Simon Pauli Niklaassen van Son ca 1650 Rijen?
Dag Ditje,

altijd fijn om nog bericht te krijgen, dank daarvoor. Adriana heeft dus andere ouders? Ik kon inderdaad geen geboortedatum van haar vinden. Ik zal het verwerken in de stamboom.

Die Jan Sijmon Paulusse, welke tijd woonde hij ongeveer in Hoilten?

Groet,Geerdien

Lees meer
04 jan 2013 15:35 #8579 door ditje
Beantwoord door ditje in topic Re: Simon Pauli Niklaassen van Son ca 1650 Rijen?
Hoi Geerdien

Jan Symon Paulus komt in de lijst van 1666 voor: 3 personen.
Hij woont dan in Biestraat en Valkenberg.
Regionaal archief Tilburg: G&R TOEG 2800 deelnummer:854.

1666
Omvat: Kerkhof, Nerhoven, Haansberg en Holten, Verhoven, Biestraat en
Valkenberg, tevens van het hoorngeld, Molenschot, Rijen, tevens van het hoorngeld en zoutgeld.

Ik zal de foto als bijlage meesturen.
Ik dacht eerst dat er Jan Symon Jansen stond, vandaar dat ik de foto genomen heb.
Verder kan ik hem helaas niet terug vinden.

Gr Ditje
Bijlagen:

Lees meer
13 jan 2013 11:44 #8588 door ditje
Geerdien dit is een stukje uit: TOEG 2800 deelnr 912

912. Verklaring door met name genoemde ingezetenen van Gilze en Rijen, dat verscheidene malen betalingen zijn ontvangen door Jacobus Losecatius, daartoe geautoriseerd door Robbrecht de Haen, substituut ontvanger namens Goswinus van Bernagie over ondermeer Gilze en Rijen, betreffende achterstallige dorpslasten, contributies en verpondingen, 1687

Gewoon leuk om te weten. Het zijn percelen in Verhoven. (Jan Sijmon Pauwels)

Gr Ditje
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: geerdien krijnen

Lees meer
02 mrt 2015 22:59 - 02 mrt 2015 23:00 #8857 door paulverhulst
Beantwoord door paulverhulst in topic Simon Pauli Niklaassen van Son ca 1650 Rijen?
Beste iedereen,

Wat leuk om te lezen dat er meer mensen opzoek zijn naar Simeon Pauli Niklaassen van Son (Sijmon Verhuls).
Ik vroeg me af of er nog iemand wat verder is gekomen?
Bijvoorbeeld een vader of moeder?

Mvg, Paul Verhulst
Laatst bewerkt 02 mrt 2015 23:00 door paulverhulst. Reden: extra toevoeging

Moderators: cbielok
Tijd voor maken pagina: 0.092 seconden
Gemaakt door Kunena

Heilige Communie web
Eerste heilige communie op 19 mei 1966 in
de parochiekerk van Onze Lieve Vrouw
van Bijstand te Baarle-Nassau.