Deze website gebruikt cookies. Accepteer de cookies als u alle functionaliteiten van deze website wilt gebruiken.

Fam. Broos-Seegers Baarle en omgeving en Geneaforum.org

Fraai! en De Bie

• geerdien krijnen
  • Onderwerp Auteur
Lees meer
21 mrt 2008 20:17 #5404 door geerdien krijnen
Fraai! en De Bie werd gestart door geerdien krijnen
Prachtig, al die fora zo verzameld. Gefeliciteerd met het resultaat!

Jacomina Paulus Antonis trouwt in 1707 in Chaam met Johannes van Dun [bron: ton van dun]. Weet iemand van wie zij een dochter is?

Van Jacomina en Johannes heb ik twee kinderen:
Cornelis van Dun, ged 11-02-1707 in Chaam
Antonis van Dun, ged 06-11-1714 in Chaam
Kent iemand de doopgetuigen en zijn er nog meer kinderen in Chaam gedoopt?

Alvast bedankt, groet, Geerdien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22 mrt 2008 03:19 - 23 mrt 2008 04:52 #5406 door peet
Beantwoord door peet in topic Fraai! en De Bie
Geerdien, de parochieregisters van Chaam kun je online digitaal bekijken op de site van het Regionaal Archief van Tilburg. :idea:

In bijlage alvast de doopinschrijvingen van Cornelis (doopgetuigen Petrus Pauli, afwezig en Adriana Onincx) en Antonis (doopgetuige: Catharina van ?).

Met vriendelijke groet,
Hubert Goetschalckx-Nees
aka Peet

Goetschalckx (Wortel, Rijkevorsel, Meer), Nees (Vosselaar, Wortel), Geens (Rijkevorsel, Brecht), Meyvis (Wortel) & alles naam Goetschalckx.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 23 mrt 2008 04:52 door peet.

• geerdien krijnen
  • Onderwerp Auteur
Lees meer
22 mrt 2008 12:06 #5417 door geerdien krijnen
Beantwoord door geerdien krijnen in topic Fraai! en De Bie
Peet,
bedankt!

Voor die ene doopgetuige: er zit een Catharina van Kempen in de familie, maar dat kan ik er niet uit lezen.

Weet iemand of er verder nog kinderen van Jacomina de Bie en Johannes van Dun geboren/gedoopt zijn, misschien niet in Chaam?

groet, Geerdien

Lees meer
22 mrt 2008 18:12 #5422 door cyriel verbeek
Beantwoord door cyriel verbeek in topic Fraai! en De Bie
Volgende kinderen in Chaam gedoopt:
1. Cornelius 11/3/1707 (niet in februari)
2. Paulina 22/12/1708
3. Adrianus 31/12/1710
4. Henricus 30/8/1712
5. Antonius 6/11/1714
6. Henrica 4/4/1717
7. Adriana 13/5/1718
8. Joannes 2/1/1721
9. Joanna 4/5/1722
10. Joannes 17/12/1726
ouders van Jacoba: Pauwels Anthonis Adriaenssen x Adriaentjen Peeter Henricx de Bie (verdere voorouders de Bie via vestboeken Alphen-Chaam op site Breda)
DTB-klappers van Alphen en Chaam op internet zijn uitertst onvolledig laat staan betrouwbaar; zouden beter verwijderd worden.

Lees meer
22 mrt 2008 20:04 #5431 door peet
Cyriel, wat bedoel je met DTB klappers van Alphen en Chaam op internet zijn uiterst onvolledig laat staan betrouwbaar. Ken ze niet, enkel de parochieregisters die digitaal via het Regionaal Archief van Tilburg, digitaal zijn in te kijken, en dit tot mijn grote tevredenheid. Dus sluit me vooralsnog niet aan met uw afsluitende opmerking daaromtrent.

Met vriendelijke groet,
Hubert Goetschalckx-Nees
aka Peet

Goetschalckx (Wortel, Rijkevorsel, Meer), Nees (Vosselaar, Wortel), Geens (Rijkevorsel, Brecht), Meyvis (Wortel) & alles naam Goetschalckx.

Lees meer
22 mrt 2008 21:07 #5434 door cyriel verbeek
Klappers staan op site van Brabants Historisch Informatie Centrum. Op site van Tilburg staan de originelen. Je moet ze dus volledig doorlezen. Op basis daarvan merk je dat klappers op vermelde site onvolledig zijn.

• geerdien krijnen
  • Onderwerp Auteur
Lees meer
22 mrt 2008 23:44 #5437 door geerdien krijnen
Bedankt voor de aanvullingen, ik ga morgen in de doopboeken kijken op de site van Tilburg

dag, Geerdien

Lees meer
23 mrt 2008 05:11 #5438 door peet

cyriel verbeek schreef : Klappers staan op site van Brabants Historisch Informatie Centrum. Op site van Tilburg staan de originelen. Je moet ze dus volledig doorlezen. Op basis daarvan merk je dat klappers op vermelde site onvolledig zijn.

Cyriel, die indexen ken ik natuurlijk wel, gebruik ze zelfs heel regelmatig. Zelf gebruik ik de term 'klapper' niet voor deze indexen op het internet die dikwijls grotere gebieden omvatten en nog geregeld worden aangevuld met gegevens aangereikt door vrijwilligers.

Bij 'klappers' denk ik zelf eerder aan een afgeronde index uit één plaats, meestal het gewaardeerd werk van één persoon, zoals bvb de klappers, digitaal beschikbaar op de site van Ragebol. :)

Trouwens, zo onvolledig zijn de indexen op het BHIC nu ook weer niet, een zoekopdracht naar Johannes (van) Dun als vader in Chaam tussen 1700 en 1730 gaf de 10 geboortedatums van zijn kinderen:

Joannes van Dun 11 maart 1707 Chaam Vader
Joannes van Dun 22 december 1708 Chaam Vader
Joannes van Dun 31 december 1709 Chaam Vader
Joannes Cornelius van Dun 30 augustus 1712 Chaam Vader
Joannes van Dun 6 november 1714 Chaam Vader
Joannes van Dun 4 april 1717 Chaam Vader
Joannes van Dun 13 mei 1718 Chaam Vader
Joannes van Dun 2 januari 1721 Chaam Vader
Joannes Dun 4 mei 1722 Chaam Vader
Joannes Dun 17 december 1726 Chaam Vader

Cyriel, bedankt voor de verbetering van de foutieve doopdatum, mijn schrijffouten beginnen zo langzamerhand legendarisch te worden :oops:

Met vriendelijke groet,
Hubert Goetschalckx-Nees
aka Peet

• geerdien krijnen
  • Onderwerp Auteur
Lees meer
23 mrt 2008 12:18 #5445 door geerdien krijnen
Nog een kleine correctie: in de doopboeken is de doop van Adrianus terug te vinden op 31-12-1709, in plaats van 1710.

Geerdien

• geerdien krijnen
  • Onderwerp Auteur
Lees meer
23 mrt 2008 12:35 #5446 door geerdien krijnen
Goede Paasmorgen!

Cyriel, Pauwels Anthonis Adriaenssen x Adriaentjen Peeter Henricx de Bie zijn de ouders van Jacoba. Klopt het dat Jacoba de achternaam van haar moeder heeft ipv van haar vader? Is dit omdat moeder rijker / vermogender is dan vader? Of is Jacoba geboren vóór het huwelijk?
Op de site van Breda vind ik inderdaad een Adriaentjen Peeter Henricx de Bie met Pauwels Anthonis Adriaenssen, man en vgd.

groet, Geerdien

Lees meer
23 mrt 2008 14:53 #5455 door cyriel verbeek
Jacoba heeft als achternaam bijna altijd Pauwels of Pauwels Anthonissen. Wanneer ze de Bie genoemd wordt heb ik niet specifiek op gelet. Het gebeurt wel meer dat in aktes foutief de naam van de moeder als familienaam voorkomt. Soms, meestal verder terug in de tijd, kan het voorkomen dat een familienaam langs vrouwelijke lijn wordt aangenomen. Dit wil absoluut niet zeggen dat het kind dan voor het huwelijk geboren is.

Tijd voor maken pagina: 0.740 seconden
Gemaakt door Kunena

Heilige Communie web
Eerste heilige communie op 19 mei 1966 in
de parochiekerk van Onze Lieve Vrouw
van Bijstand te Baarle-Nassau.