Fraai! en De Bie
- geerdien krijnen
- Onderwerp Auteur
Jacomina Paulus Antonis trouwt in 1707 in Chaam met Johannes van Dun [bron: ton van dun]. Weet iemand van wie zij een dochter is?
Van Jacomina en Johannes heb ik twee kinderen:
Cornelis van Dun, ged 11-02-1707 in Chaam
Antonis van Dun, ged 06-11-1714 in Chaam
Kent iemand de doopgetuigen en zijn er nog meer kinderen in Chaam gedoopt?
Alvast bedankt, groet, Geerdien
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- peet
In bijlage alvast de doopinschrijvingen van Cornelis (doopgetuigen Petrus Pauli, afwezig en Adriana Onincx) en Antonis (doopgetuige: Catharina van ?).
Met vriendelijke groet,
Hubert Goetschalckx-Nees
aka Peet
Goetschalckx (Wortel, Rijkevorsel, Meer), Nees (Vosselaar, Wortel), Geens (Rijkevorsel, Brecht), Meyvis (Wortel) & alles naam Goetschalckx.
- geerdien krijnen
- Onderwerp Auteur
bedankt!
Voor die ene doopgetuige: er zit een Catharina van Kempen in de familie, maar dat kan ik er niet uit lezen.
Weet iemand of er verder nog kinderen van Jacomina de Bie en Johannes van Dun geboren/gedoopt zijn, misschien niet in Chaam?
groet, Geerdien
- cyriel verbeek
1. Cornelius 11/3/1707 (niet in februari)
2. Paulina 22/12/1708
3. Adrianus 31/12/1710
4. Henricus 30/8/1712
5. Antonius 6/11/1714
6. Henrica 4/4/1717
7. Adriana 13/5/1718
8. Joannes 2/1/1721
9. Joanna 4/5/1722
10. Joannes 17/12/1726
ouders van Jacoba: Pauwels Anthonis Adriaenssen x Adriaentjen Peeter Henricx de Bie (verdere voorouders de Bie via vestboeken Alphen-Chaam op site Breda)
DTB-klappers van Alphen en Chaam op internet zijn uitertst onvolledig laat staan betrouwbaar; zouden beter verwijderd worden.
- peet
Met vriendelijke groet,
Hubert Goetschalckx-Nees
aka Peet
Goetschalckx (Wortel, Rijkevorsel, Meer), Nees (Vosselaar, Wortel), Geens (Rijkevorsel, Brecht), Meyvis (Wortel) & alles naam Goetschalckx.
- cyriel verbeek
- geerdien krijnen
- Onderwerp Auteur
dag, Geerdien
- peet
Cyriel, die indexen ken ik natuurlijk wel, gebruik ze zelfs heel regelmatig. Zelf gebruik ik de term 'klapper' niet voor deze indexen op het internet die dikwijls grotere gebieden omvatten en nog geregeld worden aangevuld met gegevens aangereikt door vrijwilligers.cyriel verbeek schreef : Klappers staan op site van Brabants Historisch Informatie Centrum. Op site van Tilburg staan de originelen. Je moet ze dus volledig doorlezen. Op basis daarvan merk je dat klappers op vermelde site onvolledig zijn.
Bij 'klappers' denk ik zelf eerder aan een afgeronde index uit één plaats, meestal het gewaardeerd werk van één persoon, zoals bvb de klappers, digitaal beschikbaar op de site van Ragebol. :)
Trouwens, zo onvolledig zijn de indexen op het BHIC nu ook weer niet, een zoekopdracht naar Johannes (van) Dun als vader in Chaam tussen 1700 en 1730 gaf de 10 geboortedatums van zijn kinderen:
Cyriel, bedankt voor de verbetering van de foutieve doopdatum, mijn schrijffouten beginnen zo langzamerhand legendarisch te worden :oops:Joannes van Dun 11 maart 1707 Chaam Vader
Joannes van Dun 22 december 1708 Chaam Vader
Joannes van Dun 31 december 1709 Chaam Vader
Joannes Cornelius van Dun 30 augustus 1712 Chaam Vader
Joannes van Dun 6 november 1714 Chaam Vader
Joannes van Dun 4 april 1717 Chaam Vader
Joannes van Dun 13 mei 1718 Chaam Vader
Joannes van Dun 2 januari 1721 Chaam Vader
Joannes Dun 4 mei 1722 Chaam Vader
Joannes Dun 17 december 1726 Chaam Vader
Met vriendelijke groet,
Hubert Goetschalckx-Nees
aka Peet
- geerdien krijnen
- Onderwerp Auteur
Geerdien
- geerdien krijnen
- Onderwerp Auteur
Cyriel, Pauwels Anthonis Adriaenssen x Adriaentjen Peeter Henricx de Bie zijn de ouders van Jacoba. Klopt het dat Jacoba de achternaam van haar moeder heeft ipv van haar vader? Is dit omdat moeder rijker / vermogender is dan vader? Of is Jacoba geboren vóór het huwelijk?
Op de site van Breda vind ik inderdaad een Adriaentjen Peeter Henricx de Bie met Pauwels Anthonis Adriaenssen, man en vgd.
groet, Geerdien
- cyriel verbeek